۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84930443
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۴۱ معتاد متجاهر در خراسان‌شمالی شناسایی شد

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹
کد خبر: 84930443
۳۴۱ معتاد متجاهر در خراسان‌شمالی شناسایی شد

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۳۴۱ نفر معتاد متجاهر در استان شناسایی شد که از این تعداد ۵۴ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

ابوالحسن نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار بدون احتساب شهرستان شیروان است و تاکنون آماری از تعداد معتادان متجاهر این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری  ارایه نشده است.

وی افزود: براساس آمار ارایه شده از سوی فرمانداری ها، شهرستان ۲۳۳ هزار نفری بجنورد با ۱۷۴ نفر بیشترین تعداد معتاد متجاهر استان را دارد.

نجفی ادامه داد: شهرستان رازوجرگلان با ۶۴ نفر، فاروج با ۶۱ نفر، اسفراین با ۱۸ نفر و مانه و سملقان با ۱۶ نفر بعد از بجنورد به ترتیب بیشترین تعداد معتاد متجاهر را دارند.

معتاد متجاهر به آن دسته از مصرف کنندگان مواد مخدر گفته می شود که با وجود بستر مناسب برای درمان و وجود همه امکانات حاضر نشود برای ترک اقدام کند و در چنین شرایطی ناگزیر باید او را به مراکز درمان اجباری(مراکز ماده ۱۶) ارجاع داد.

درمان معتاد متجاهر نیازمند آمار دقیق

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی معتادان متجاهر نیازمند آمار دقیق است، خاطرنشان کرد: آسیب اعتیاد با این گستردگی نیازمند برنامه ریزی است بنابراین در گام نخست باید آمار و اطلاعات دقیق از شمار معتادان، معتادان متجاهر، ابتدا به مصرف و مستمر در حال مصرف بدست آورد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: همچنین پس از ساماندهی و درمان باید به تداوم بهبودیافتگی توجه کرد به گونه ای برای جلوگیری از بازگشت دوباره وی به دام اعتیاد نیازمند اتصال بهبودیافتگان به بازار کار و اشتغال هستیم.

نجفی با اشاره به اشتغال آفرینی معتادان بهبودیافته استان، گفت: در راستای اشتغالزایی و عدم بازگشت افراد به چرخه اعتیاد در سالجاری با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای خراسان شمالی بیش از ۱۴ هزار ساعت آموزش های مهارتی ارایه شد.

جمعیت این استان ۸۶۳ هزار نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha