تحصیل ۹۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در کشور/توانمندسازی دانشجویان شاهد در اولویت است

تهران - ایرنا - رییس سازمان امور دانشجویان از تحصیل حدود ۹۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در کشور خبر داد و گفت: برخی از این دانشجویان دچار ضعف‌هایی در بخش آموزشی و هدایت تحصیلی هستند، ما به عنوان بدنه دانشگاهی، توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر را در اولویت قرار داده‌ایم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور در بیست و هشتمین گردهمایی مدیران شاهد و ایثارگر و رونمایی از تارنمای جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی که به میزبانی دانشگاه هنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: این روزها نزدیک به بزرگداشت سالروز ۱۳ آبان است که به عنوان روز مبارزه با استکبار از آن یاد می‌شود و انتظار جامعه از دانش آموزان و دانشجویان کشور این است که در مبارزه با استکبار جهانی همواره پیشگام باشند و الگویی برای سایر اقشار باشند و این قشر در برهه های مختلف با استکبار ستیزی و دفاع از نظام اسلامی همواره در صف مقدم و اثربخش بوده است و هرگز شعاری برخورد نکرده و محدود به جغرافیای خاصی ننموده است و این راه پرفروغ تر باید تداوم یابد.

وی افزود: بخشی از دانشجویان شاهد و ایثارگر دچار ضعف‌هایی در بحث آموزشی و هدایت تحصیلی هستند، ما به عنوان بدنه دانشگاهی باید توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر را مورد توجه قرار دهیم.

رییس سازمان امور دانشجویان به فعالیت اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در این سازمان اشاره کرد و یادآور شد: این اداره در دانشگاه‌ها نیز تشکیل شده است. ما برآن هستیم که تمامی مشکلات آموزشی فرزندان شهید یا ایثارگر رفع شود و کوتاهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

داداش‌پور تصریح کرد: ارتباط تنگاتنگ با دانشجویان شاهد و ایثارگر و رفع نیازهای آنها از جمله نیازهای مادی و معنوی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. ما در مقابل این دانشجویان وظایفی داریم که شامل نیازهای فرهنگی آن‌ها نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه در نظام دانشگاهی فارغ از نظام خانواده نیازهای علمی و فرهنگی آنها را تشخیص ندهیم و احصا نکنیم و مشکلی به خاطر کوتاهی ما رخ دهد، مسوول هستیم، بنابراین در حوزه علمی و فرهنگی باید توجه بیشتری مبذول شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در فضای موجود هر فرزند شهیدی می‌تواند فکر، ایده و نگاه پدر، بردار و یا خواهر شهید خود باشد؛ افزود: این وظیفه همه مدیران شاهد و ایثارگر است که به دانشجویان کمک کنند تا در مسیر درست گام بردارند.

وی به بحث شناختی اشاره کرد و گفت: تربیت معرفتی اخلاقی دانشجویان شاهد و ایثارگر به عهده مدیران این بخش است و ما در سازمان امور دانشجویان وظیفه داریم تا شرایط بهتری برای دانشجویان شاهد و ایثارگر ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا، در این جلسه تفاهم نامه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی ویژه دانشجویان شاهد و ایثار گر میان داداش‌پور معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان و محمدرضا حسنایی رییس دانشگاه هنر تهران امضا شد.

تحصیل ۹۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در کشور/توانمندسازی دانشجویان شاهد در اولویت است

جشنواره سراسری فرهنگی و هنری شهید آوینی از نیمه دوم آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود. در این جشنواره برگزیده‌های مسابقات فرهنگی، قرآنی، نهج البلاغه ابتدا به مسابقات منطقه‌ای و پس از آن به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha