بارش باران جاده‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد

شهرکرد - ایرنا - رییس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های ۴۸ ساعت گذشته در مناطق مختلف استان گفت: تمام راه‌های استان لغزنده است و ضرورتی است رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و اطمینان از ایمنی خودرو قبل از حرکت جوانب احتیاط را رعایت کنند.

غلامعلی نوربخش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل لغزندگی سطوح جاده ها و راه‌های مواصلاتی استان، رانندگان باید با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی حرکت کنند تا سبب ایجاد حوادث احتمالی رانندگی نشود.

وی افزود: ۴۸ ساعت گذشته در مناطق مختلف استان شاهد بارش‌ باران بودیم و بیشترین موارد تصادفات در این مدت واژگونی خودرو بود که علت اصلی آن لغزندگی جاده در کنار سرعت زیاد رانندگان گزارش شده است.

نوربخش ادامه داد:متاسفانه در این مدت ، یک مورد فوتی بر اثر سقوط یک دستگاه وانت‌بار در گردنه شاه‌منصوری کوهرنگ گزارش شد.

رییس پلیس راه استان اظهار داشت: اطمینان از ایمنی خودرو قبل از حرکت در این شرایط ضروری است و رانندگان از عاج‌دار بودن لاستیک، سالم بودن برف پاکن‌ها و چراغ‌ها، اطمینان پیدا کنند و با بنزین کافی راهی جاده ها شوند. 

وی تاکید کرد: رصد دوربین‌های  پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری وجود مه در بیشتر جاده های کوهستانی را نشان می‌دهد و لازم است رانندگانی که قصد سفر به مناطق کوهستانی دارند از سالم بودن "چراغ‌های مه‌شکن" وسیله نقلیه خود اطمینان داشته باشند.

نوربخش با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارندگی ها تا روز جمعه، یادآور شد: ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین جاده‌های چهارمحال و بختیاری به طور معمول در روزهای تعطیل آخر تا ساعات پایانی ادامه دارد و با توجه به لغزندگی جاده‌ها، لازم است رانندگان در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دقت بیشتری کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر آن بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.

بارش باران از روز سه‌شنبه در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری آغاز شد و تا پنجشنبه شب ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha