۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84936565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوکسور زنجانی به مرحله نهایی مسابقات آسیایی راه یافت

زنجان - ایرنا - نایب رییس هیات بوکس استان زنجان گفت: طوفان شریفی بوکسور زنجانی عضو تیم ملی که در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ " کشور اردن" شرکت کرده بود علاوه بر راهیابی به مرحله نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد.

 امیرحسین صالحی زنجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ورزشکار زنجانی عضو تیم ملی در وزن ۹۲ کیلوگرم و در مرحله یک چهارم و اولین مبارزه با "پارنکو سرگی"از قرقیزستان مبارزه کرد که راند دوم با تشخیص داوران برنده شد و مدال برنز خود را قطعی کرد.
وی اضافه کرد: طوفان شریفی راند اول را با پنج رای داوران  به سود خود پایان داد و راند دوم نیز حریف اوناک دان شد که در ادامه بنا به رای داوران و به منظور جلوگیری از آسیب نماینده قرقیزستان به برتری رسید.
صالحی با اشاره به اینکه این ورزشکار توانمند زنجانی با نتیجه  ۵ بر صفر به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی نیز راه پیدا کرد، افزود: وی باید برای راهیابی به مرحله فینال، روز /پنجشنبه/ ۱۹ آبان ، با" آیبک اورالبای" دارنده مدال  طلای المپیک جوانان ۲۰۱۸ و مدال نقره جوانان جهان ۲۰۱۸ از  کشور قزاقستان مبارزه کند.
 وی با بیان اینکه شریفی حدود ۶ سالی است که  عضو تیم ملی است و در تورنمنت های داخلی و خارجی نیز شرکت کرده و سه سال متولی نیز قهرمان کشور بوده است ، گفت: برای اولین بار این ورزشکار مدال برنز آسیایی را کسب کرده که امیدواریم با توجه به زبانزد بودن کشور  از قزاقستان بتواند این حریف نامدار را شکست دهد.
این داور بین المللی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در این رشته ورزشی توانسته است ورزشکاران این استان را در سطح ملی و بین المللی معرفی کند و حمایت های استانی می تواند بطور قطع به توسعه این رشته ورزشی منتهی شود.
به گفته صالحی دیگر ورزشکار زنجانی در این رقابت های آسیایی ، " محمد کمالی"  در وزن ۶۰ کیلوگرم حضو داشت که در مبارزه اول شکست خورد و از دوره رقابت ها حذف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha