۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84943747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلایه اعضای شورای شهر زنجان از عملکرد کمیته تطبیق مصوبات شهرستان

زنجان – ایرنا – اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار زنجان به رد شدن چند مصوبه این شورا در کمیته تطبیق مصوبات واکنش نشان دادند و اعلام کردند ادامه این روند موجب تاخیر در اجرای طرح‌ها و وارد شدن خسارت به مدیریت شهری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در جلسه روز سه شنبه شورای اسلامی شهر زنجان، اعضای شورا به رد شدن چند مصوبه در کمیته تطبیق مصوبات واکنش نشان دادند.

یکی از مصوبات رد شده شورا در هیات تطبیق شهرستان، مربوط به حمایت از تولید یک فیلم به مبلغ ۱۳۵ میلیون تومان بود. این فیلم با سفارش شورا و شهرداری زنجان ساخته شده است و به گفته شهردار زنجان قرار بود به چند جشنواره فیلم ارسال شود که رد مصوبه مربوط به حمایت از تولید آن، ارسال آن به جشنواره ها را با مانع روبه رو کرده است.

یکی از دیگر از مصوبات رد شده شورا در کمیته تطبیق، مربوط به برگزاری یک جشنواره با هدف ترویج آموزش حقوق شهروندی و ارتقای هویت فرهنگ محلی بود که شورا مصوب کرده است ۲ میلیارد و ۲۱۹ میلیون تومان به آن اختصاص یابد.

داود حسنی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در واکنش به رد شدن مصوبات این شورا در کمیته تطبیق گفت: اگر روال قرار است بر همین شیوه باشد که هر هفته چند مصوبه شورا در کمیته تطبیق رد شود، بهتر است اعضای این کمیته بیایند و به جای اعضای شورا در جلسه بنشینند و به جای ما هم تصمیم بگیرند چون در این صورت نه کمیسیون های شورا زحمت بررسی و ارائه لوایح را می کشند و نه اعضای شورا وقتی برای این موضوعات می گذارند.  

وی اظهار داشت: بهتر است خود اعضای کمیته تطبیق جای ما بنشینند و از آن طرف هم به جای شهرداری عهده دار اجرا شوند چون عملا رویه کمیته تطبیق چنین چیزی را نشان می دهد.

حسنی گفت: در هر جلسه شورا، چند مورد از رد مصوبات شورای شهر را در کمیته تطبیق داریم و نتیجه آن این است که عملا زمان برای اجرای برخی طرح ها از دست می رود.

شهردار زنجان نیز در این خصوص گفت: یک برگشت مصوبه از کمیته تطبیق، گاه خسارتی را وارد می کند که قابل جبران نیست. در خصوص فیلمی که با پشتیبانی شهرداری ساخته شده و ایده آن هم با همکاری شهرداری شکل گرفته است، حالا با رد شدن در کمیته تطبیق، فرصت شرکت در چند جشنواره را از دست داد در حالی که نظر برخی صاحب نظران این بود که این فیلم شانس بردن جایزه را هم دارد.

علیرضا فیروزفر تصریح کرد: این نوع تصمیات، تسهیل در امور شهرداری نیست.

شهردار زنجان در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورا در خصوص لزوم دفاع کامل از مصوبات در کمیته تطبیق، گفت: دفاع ها در کمیته تطبیق اثری ندارد و اعضا کمیته تطبیق بدون توجه به دفاعیه ها، تصمیم خودشان را می گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha