تمرین زلزله در تیپ ۳۱۶ زرهی همدان برگزار شد

همدان - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تمرین آمادگی در برابر زلزله در تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان ارتش با حضور تیم های هلال احمر برگزار شد.

علی سنجربگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تمرین با همکاری نیروهای آماده باش ارتش و تیم های واکنش سریع و امداد و نجات در فضای معلق و آنست (سگ های تجسس) تمرین حمل مصدوم با استفاده از تیرول، جستجو و رها سازی مصدوم از زیر آوار صورت گرفت.

وی اضافه کرد: پس از انجام یکسری کمک های و اقدامات اولیه بر روی مصدومان فرضی، افراد آسیب دیده با استفاده از خودروهای امدادی ارتش و هلال احمر به درمانگاه مستقر در داخل پادگان شهید قهرمان منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: علاوه بر این تیم های هلال احمر اقدام به تمرین فرود از بالای ساختمان به منظور ارتقای آمادگی در انتقال مصدومان از بالای ساختمان و انجام یکسری عملیات ها کردند.

سنجربگی افزود: در این تمرین فرضی از ۲ قلاده سگ تجسس برای تسریع در یافتن مصدومان ناشی از زلزله و ریزش آوار، آوار برداری سریع و انتقال مصدومان به مرکز درمانی استفاده شد.

وی گفت: مانور «زلزله و ایمنی مدارس» نیز هشتم آذر سالجاری در مدارس منتخب از سوی آموزش و پرورش با همکاری مدیران نواحی و مدارس برگزار می شود.

تمرین زلزله در ارتش همدان برگزار شد

وی بیان کرد: با توجه به فراوانی افراد حاضر در مدارس باید آنها چگونگی خروج از کلاس و پناه گیری ایمن در زمان بروز زلزله را فرا بگیرند تا هنگام زلزله احتمالی در خروج و پناه گیری در کلاس درس دچار حادثه نشوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: قرار است این مانور بیشتر در مدارسی که طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) اجرایی شده، برگزار شود.

سنجربگی یادآوری کرد: طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) از سال ۹۱ آغاز شد و در مدت ۱۰ سال گذشته ۵۲ هزار نفر از دانش آموزان پایه هشتم آموزش های کمک های اولیه و امداد و نجات را فرا گرفتند.

وی بیان کرد: در جریان برگزاری مانور «زلزله و ایمنی مدارس» تیم های هلال احمر شامل امداد و نجات و آوار برداری حضور دارند و با توجه به اهمیت آموزش، پیش از برگزاری این تمرین، دوره های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha