بیش از ۴۳ تن محصول وارداتی در گمرک اروندکنار آبادان از چرخه خارج شد 

آبادان - ایرنا - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان از معدوم‌سازی ۴۳ تن و ۴۱۰ کیلوگرم محصولات غیرقابل مصرف انسانی و تاریخ گذشته در گمرک اروندکنار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر زینب جوانمردی‌، در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: به دنبال نظارت‌ مستمر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان بر محصولات سلامت محور ورودی از مبادی گمرکات منطقه، ۴۳ تن و ۴۱۰ کیلوگرم محصولات غیرقابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته در بندر اروندکنار شناسایی شد.

وی افزود: این مواد وارداتی شامل اقلام غذایی و آشامیدنی به ارزش یک میلیارد و ۹۸۲میلیون ریال است که با توجه به اهمیت سلامت مصرف کنندگان و مردم شریف، که از اهداف اصلی و مورد تاکید معاونت غذا و دارو است، معدوم شد.

جوانمردی با اشاره به اینکه این محموله با توجه به آزمایش صورت گرفته و به علت مغایرت با استانداردهای ملی از نظر خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و میکروبی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شد، ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی و قضایی با حضور کارشناسان واحد مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، امور حقوقی معاونت، کارشناسان ناظر این معاونت مستقر در گمرک اروندکنار، نماینده دادگستری، رییس اداره گمرک، رییس اداره بندر و دریانوردی ، ارزیاب ، انباردار و یگان حفاظت گمرک اروندکنار معدوم شد.

وی بیان کرد: تخلف افراد خاطی از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گرفته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: از این اقلام معدوم‌ شده می‌توان به بیش از یک هزار و ۵۰۰ جعبه ۲۴ عددی آبمیوه و ۱۲۶ کیسه ۳۵ کیلوگرمی برنج اشاره کرد.

وی ادامه داد: شماره تلفن ۱۹۰ آماده دریافت گزارش‌ها و شکایت‌های شهروندان است.

بندر تجاری اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha