۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84958980
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰۳۹ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در چهارمحال و بختیاری جذب شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری از رشد ۱۱۶ درصدی پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار و ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شده است.

محمدکاظم منزوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در بخش‌های اقتصادی این استان اظهار داشت: این استان در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ از استان‌های موفق کشور به شمار می‌رود که رهاورد آن تسهیل در فرایند رشد و توسعه و کاهش نرخ بیکاری در استان است.

به گزارش ایرنا، طبق بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰، دولت موظف به اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به ایجاد، توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی شده است.

وی تصریح کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸، یک هزار و ۳۷۴ طرح در استان راه‌اندازی شده و علاوه‌بر آن با جذب مناسب تسهیلات تبصره ۱۶، طرح‌های بی‌شماری در بخش‌های مختلف استان فعال شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری رونق کسب و کارهای خانگی را از دیگر خدمات دولت سیزدهم در استان عنوان کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در استان تاکنون ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده که معادل ۱۰ سال گذشته آن است.

منزوی تصریح کرد: در سالجاری چهار هزار و ۵۰۰ مجوز راه‌اندازی کسب و کار خانگی در استان صادر شده که در مقایسه با سال گذشته چهار و نیم برابر رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دولت سیزدهم نرخ بیکاری استان به پایین‌ترین حد خود در ۹ سال گذشته رسیده است و بی‌شک در ادامه نیز شاهد تداوم کاهش نرخ بیکاری در استان خواهیم بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری جذب سرمایه‌گذاری را از دیگر اقدامات استان در طول یکسال اخیر دانست و گفت: توسعه شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان، برنامه‌ریزی برای حضور اتکا در استان و انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرایی شدن فروشگاه‌های بزرگ اتکا در شهرکرد و برنامه‌ریزی برای حضور استان قدس رضوی در استان و پیشنهاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری از جمله این اقدامات بوده است.

منزوی به برنامه‌های در دست اقدام استان در حوزه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد شهرک تخصصی نیروگاه خورشیدی، ایجاد ناحیه صنعتی فرش، ایجاد بارانداز گیاهان دارویی در بروجن، تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها، پیگیری برای دریافت مجوز مرکز تحقیقات شیلات در استان و پیگیری برای راه‌اندازی سامانه الکترونیکی سرمایه‌گذاریاب از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، در دولت سیزدهم علاوه‌بر اعطای تسهیلات اشتغالزایی، تمامی طرح‌عای عمرانی و اقتصادی راکد سال‌های گذشته در استان فعال شده است و به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری تعداد زیادی از این طرح‌ها در دهه فجر امسال بهره برداری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha