۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84959174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده اردستان:نگاه به فرهنگ نیازمند اصلاح است

کاشان - ایرنا - نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر بسیاری اعتبارت فرهنگی منطبق بر نیاز جامعه نبوده و نگاه به فرهنگ باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین سید صادق طباطبائی نژاد روز جمعه در همایش بزرگداشت سالگرد شهید آیت الله شهید سید حسن مدرس که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد در مسجد موسی بن جعفر(ع) اردستان افزود:دشمنان نظام برای رسیدن به اهداف شوم خود در ایران به دنبال نابودی فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده و در این راه پول زیادی خرج می کنند.

وی اظهار کرد:باید منابع مالی پایدار در حوزه فرهنگ پیش بینی شده و فعالیت ما در این بخش تقویت شود و دولت انقلابی و مردمی نباید روش دولت های قبل را در اختصاص بودجه فرهنگی دنبال کند بلکه باید تدبیرکرده، در لایحه بودجه سال آینده نیازهای بخش فرهنگ را به درستی پیش بینی کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته فرهنگ اردستان افزود: از سال ۹۵، روزهای (۵الی۱۱) آذر به عنوان هفته فرهنگ اردستان نامگذاری شد و علت آن هم سال روز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و همچنین سالگردشهادت محسن فخری زاده مهابادی که در همین ایام در سال ۱۳۹۹ اتفاق افتاد می باشد.

حجت الاسلام طباطبائی نژاد گفت:درحوزه کارهای فرهنگی درشهرستان، بیشتر مردم و نیکو کاران فعال هستند، دولت هم کمک هایی کرده امیدواریم کمبودها را دولت‌ انقلابی رفع کند.

فرماندار اردستان هم در این مراسم گفت:این شهرستان شهدای شاخص کشوری و بین المللی داشته و اردستان شهر اصیل ایرانی و اسلامی است.
سید محمد هادی احمدی طبازواره افزود: شهید بزرگوار سید نورالله طباطبایی نژاد اولین نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بود که در واقعه انفجار دفتر حزب جمهوری به شهادت رسید و شهیدان بزرگوار دیگری از جمله شهید محسن فخری زاده مهابادی دانشمند هسته ای از جمله این شخصیت ها هستند.
وی با اشاره به وجود بناهای تاریخی گوناگون در اردستان گفت: سازه های هزار ساله مسجد جامع و وجود قنات دوطبقه ثبت جهانی (قنات مون)،اردستان را به شهر قنات و قنوت و قناعت معروف کرده است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha