رویکرد پژوهشی در رتبه بندی معلمان موجب ترغیب آنان به پژوهش می‌شود

ارومیه - ایرنا - پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت در آذربایجان غربی گفت: معیارهای موجود در رتبه بندی معلمان موجب ترغیب آنان به پژوهشگری، بها دادن بیشتر به این موضوع و تقویت آن می‌شود.

«محمد باردل» عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تحقیق و پژوهش زیربنای هر اقدامی است، افزود: مهمترین چالش ما پژوهشگران بها داده نشدن، است چرا که پژوهش و تحقیق می‌تواند مسیرهای بسیار جدیدی را برای تعلیم و تربیت مهیا سازد.

پژوهشگر برگزیده دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پژوهش اساس کار تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: آموخته‌های دوران دبیرستان نقش مهمی در گرایش به پژوهش و تحقیق دارد و لازم است دانش آموزان علایق و استعدادهای خود را در این مرحله ارزیابی و پیدا کنند.

این پژوهشگر که از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی است، ادامه داد: لازم است از اساتید پژوهشگر بیشتر در دانشگاه فرهنگیان استفاده شود تا این موضوع در دانشگاه و در بین دانشجویان نهادینه شود چرا که اساس کار معلمی تحقیق است.

این معلم پژوهنده با تاکید بر ارتقای سواد علمی و دانش اساتید دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از مهمترین نهادهای تربیت معلم در کشور گفت: پژوهش امری جدایی ناپذیر از معلمی و شغل تدریس است و سند تحول نیز تاکید بسیاری براین موضوع دارد.

باردل که دارای ۲ کتاب تالیفی در زمینه سند تحول بنیادین و روانشناسی کودکان است، ادامه داد: دوره کارشناسی ارشد و مقطع دکترا باید محلی برای تحقیق مستمر باشد تا اساتید با بار علمی ارتقا یافته وارد عرصه تلاش و کار شوند.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه معلم پژوهنده دانش آموزان را نیز به سمت تحقیق سوق می‌دهد، اضافه کرد: کپی کردن آفتی است که امروز گریبانگیر بخش آموزش و تحقیق شده و این بیانگر خلا در بخش تحقیق و پژوهش است.

محمد باردل معلم مقطع ابتدایی مجتمع آموزشی بوتراب شهرستان خوی است، دارای دکترای اختلالات روانشناسی بوده و از زمان ورود به دوره کارشناسی تاکنون بیش از ۲۴ مقاله علمی از وی به چاپ رسیده است.

سه‌شنبه ۱۵ آذر در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار شد از وی به عنوان پژوهشگر منتخب دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha