۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۷
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84967350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور پنج موافقت اصولی گردشگری و اخبار میراث فرهنگی لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - صدور پنج موافقت نامه اصولی گردشگری، اختصاص سهمیه برای آموزش رایگان مددجویان بهزیستی و تملک بخشی از تپه باستانی تیربازار خرم آباد سه خبر کوتاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در روز یکشنبه ۲۰ آذر است.

صدور پنج موافقت نامه اصولی گردشگری

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عطا حسن پور گفت:‌ در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری لرستان و به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری در استان پنج موافقت‌نامه اصولی در این حوزه صادر شد.

وی اظهار داشت: ۲ فقره موافقت‌نامه اصولی به منظور احداث اقامتگاه بوم‌گردی در خرم‌آباد و یک موافقت‌نامه اصولی به منظور احداث سفره‌خانه سنتی در شهرستان بروجرد صادر شده است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه امکانات رفاهی در کنار ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری لرستان افزود: همچنین با ۲ فقره موافقت‌نامه اصولی به منظور احداث یک مجتمع گردشگری در خرم‌آباد و یک سفره‌خانه سنتی در شهرستان‌ دورود نیز موافقت شد.

آموزش رایگان مددجویان بهزیستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان همچنین از اختصاص ۲۰ درصد آموزش رایگان صنایع دستی برای مددجویان بهزیستی استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ارایه راهکار در خصوص همکاری مشترک و ایجاد تعامل بیشتر به منظور حمایت و ارایه خدمات به جامعه هدف است.

حسن پور افزود: به همین منظور اداره کل میراث فرهنگی لرستان ۲۰ درصد از ظرفیت کلاس‌های رایگان آموزشی صنایع دستی را به مددجویان بهزیستی اختصاص داده است و بر اساس توافق صورت گرفته، معاونت صنایع استان برای هنرجویانی که مددجویان بهزیستی هستند خدماتی از قبیل صدور گواهی آموزشی، پروانه تولید و اعزام به نمایشگاه صنایع دستی را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: بهزیستی استان نیز متعهد شده، کلاس‌های آموزشی را تحت نظر کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان برگزار کرده و کلاس مهارت زندگی در جوامع عشایری و روستایی برگزار کند.

تملک بخشی از تپه باستانی تیربازار خرم آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان همچنین از تملک و آزادسازی بخشی از تپه باستانی تیربازار خرم‌آباد خبر داد و افزود:‌ به منظور حفاظت و نگهداری از محوطه‌های تاریخی فرهنگی استان، تملک و آزادسازی بخشی از عرصه تپه باستانی تیر بازار خرم‌آباد در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

حسن‌پور اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته در راستای حفاظت از تپه باستانی قبرستان تیربازار خرم‌آباد نسبت به تملک بخش شمالی این اثر اقدام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان با بیان اینکه برای تملک و آزادسازی این بخش از تپه باستانی تیربازار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده افزود: برای تملک مابقی عرصه این تپه باستانی نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

حسن پور به بیش ازپنج هزار اثر شناسایی شده در لرستان و ثبت نیمی از آنها در فهرست آثار ملی کشور گفت: تعداد زیادی از این آثار، تپه‌ها و محوطه‌های باستانی هستند که خارج از شهر و بیشتر در روستاها و اطرف آن قرار دارند که نگهداری و حفاظت از آنها نیازمند تلاش فراوان و همکاری مردم و دیگر بخش‌ها و نهادها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha