۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 84972081
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۶ برنامه برای افزایش جمعیت همدان تدوین شده است

همدان- ایرنا- مدیرکل امور بانوان استانداری همدان گفت: ۶۶ برنامه برای افزایش جمعیت استان پیش بینی و طراحی شده تا بتوان سرعت پیری جمعیت استان را کاهش داد.

فاطمه ستاری نوید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور پنج اولویت احصا شده که اولین مساله آن جمعیت است.

وی ادامه داد: برای افزایش جمعیت ۶۶ فعالیت و برنامه پیش بینی شده که چهار برنامه آن انتخاب شده تا در سه ماهه سال توسط دستگاههای متولی اجرا شود تا بتواند در کاهش بحران جمعیت استان موثر باشد.

ستاری نوید اضافه کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به تازگی به سازمان برنامه و بودجه همدان ابلاغ شده که در این راستا چهار برنامه در راستای افزایش جمعیت به برنامه بودجه اعلام شد تا رقمی برای این موضوع با اهمیت اختصاص دهد.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان افزود: یکی از برنامه های دارای اولویت، تشکیل کارگاه های مهارت زندگی و آموزش های پیش از ازدواج است که برای این موضوع دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و مرکز جامع سایبان مهر به عنوان متولی مشخص شدند.

ستاری نوید گفت: دومین برنامه ترویج مدیریت در خانواده و سومین برنامه هماهنگی بین شبکه های مبلغان فعال در حوزه جمعیت و گروه های مرجع است.

وی افزود: نسبت به هشدار سازی و آگاه کردن روسای ادارات و نهادها، تشکل های مردمی و گروه های موثر اقدام های لازم باید صورت گیرد تا بدانند جمعیت دغدغه اصلی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha