۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 84973537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر شهید گمنام دفاع مقدس با استقبال مردم وارد تربت‌حیدریه شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- پیکر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز یکشنبه در میان استقبال جمعی از مردم و مسوولان تربت‌حیدریه امروز یکشنبه وارد این شهرستان در مرکز استان خراسان رضوی شد.

مسوول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: شهید گمنامی که امروز وارد شهرستان شد، در زمان عروج ۲۰ سال سن داشت و دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مهدی باقرزاده افزود: پیکر پاک این شهید تا هفتم دی ماه در شهرهای تابعه تربت حیدریه، هیئات‌ مذهبی و مدارس مهمان اقشار مختلف مردم است و مراسم وداع روز سه‌شنبه، ۶ دی‌ماه جاری همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم تشییع این شهید گمنام روز چهارشنبه، هفتم دی ماه از میدان شهدا به سمت مسجد جامع تربت حیدریه برگزار می شود و مراسم تدفین و خاکسپاری همان روز در دانشگاه این شهرستان خواهد بود.

به گفته وی، در طول دفاع مقدس ۱۵ هزار رزمنده از تربت حیدریه و حومه شامل زاوه، مه‌ولات و رشتخوار عازم جبهه ها شدند که هزار و ۱۰۴ نفر از رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیکر ۲۳ شهید گمنام در بوستان پیشکوه، دانشگاه آزاد، گلزار بهشت عسکری، باغ ملی، شهرهای کدکن، بایگ، رباط سنگ و پادگان های ۶۱ محرم سپاه و ۱۷۷ ارتش تربت حیدریه دفن شده اند.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha