۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۹
کد خبر: 84974762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار قرچک: دشمنان جوانان و نخبگان را هدف قرار داده‌اند

قرچک - ایرنا - فرماندار قرچک با بیان اینکه دشمنان قسم خورده نظام در هجمه به کشورمان جوانان، نخبگان و استعدادهای جامعه را هدف قرار داده‌اند، گفت: از این رو بها دادن به این قشر فرهیخته و استفاده از ظرفیت آنان با تکیه بر توان و استعدادهای داخلی، می‌توان این توطئه را خنثی کرد.

به گزارش ایرنا ، علیرضا فاتحی نژاد روز دوشنبه در آیین قدردانی از رتبه های برتر کنکور و پژوهشگران شاخص قرچک افزود: این شهرستان به عنوان جوانترین شهرستان استان تهران، همواره از استعداهای ناب علمی، فرهنگی، ورزشی برخوردار است که خروجی آن را می‌تووان در آزمون سراسری به خوبی مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: شناسایی استعدادهای نهفته دانش آموزان ضرورتی اجتناب ناپذیر است که با استفاده از آن می‌توان از ظرفیت آنان برای پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پرورشی جامعه به خوبی بهره برد.
این مسئول خاطرنشان کرد: قدردانی و حمایت از نخبگان نباید فقط به برگزاری مراسم محدود شود بلکه لازم است تا بستری برای رشد و شکوفایی این استعدادهای ناب فراهم شود تا شهرستان در مسیر توسعه روز افزون قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک نیز در این مراسم گفت: ماموریت اصلی آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور، توجه و حمایت از دانش آموزان به ویژه نخبه‌های علمی و پژوهشی است تا آینده‌ای درخشان در انتظار ایران اسلامی باشد.

رضا داورزنی افزود: امروز در سایه تلاش و همت معلمان و دبیران و فراهم شدن بسترهای مناسب برای رشد و توسعه فعالیت‌های علمی، شاهد بروز و ظهور نخبگان متعددی از مدارس هستیم که قطعا با توجه بیشتر به آنان می‌توان، شرایط را برای توسعه فعالیت‌های علمی و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کرد.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشسرای دانش‌آموزی باقرالعلوم (ع) قرچک اظهار داشت: با فراهم شدن شرایط فعالیت‌های پژوهشی در این مرکز علمی، امروز شاهد استقبال دانش‌آموزان از امکانات آن هستیم و این مکان به محلی مناسب برای شناسایی استعدادهای برتر شهرستان تبدیل شده است.

همزمان با هفته پژوهش، از ۴۸ دانش آموز که در کنکور سراسری رتبه‌های زیر یکهزار را کسب کردند و ۱۲ پژوهشگر برتر شهرستان قرچک قدردانی شد.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است که بیش از ۵۳ هزار نفر دانش آموز در ۱۶۴ مدرسه این شهرستان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha