جابجایی مسافر توسط ناوگان جاده‌ای خراسان‌شمالی ۱۲ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۶۰۸ نفر در ۹ ماهه امسال با ناوگان جاده ای استان سفر کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش یافت. 

محمد مشتری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد مسافر در قالب بیش از ۱۸۳ هزار سفر از مبادی شهرستان های استان به مقاصد مختلف جابه جا شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سفرهای ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۳ درصد کاهش یافته است و شاهد اقبال مسافران به سفر با ناوگان بزرگتر از قبیل اتوبوس هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: امسال ۳۲ درصد مسافران با ناوگان اتوبوسی، ۳۹.۵ درصد با مینی بوس و ۲۸.۵ درصد با ناوگان سواری کرایه ای سفر کردند.

مشتری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرسودگی ناوگان مسافری استان گفت: ۵۳ درصد از ناوگان مسافری استان فرسوده است به طوری که ۶۲ درصد از ناوگان اتوبوسی، ۶۳ درصد از ناوگان مینی بوسی و ۵۷ درصد از سواری کرایه ها به سن فرسودگی رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۳۸ شرکت مسافربری در استان فعال است و شمار ناوگان عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سورای کرایه ای ۸۲۰ دستگاه است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha