۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84976351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت زندانی خراسان شمالی در آستانه شب یلدا آزاد شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی گفت: هشت زندانی جرایم غیرعمد با کمک نیکوکاران و خیران در آستانه شب یلدا از زندان‌های این استان آزاد شدند.

محمداسماعیل حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمامی این مددجویان مرد هستند و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی این تعداد زندانی جرایم غیر عمد است.

وی افزود: بیشترین علت زندانی شدن این افراد بدهی مالی و ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه است و تعدادی نیز به دلیل حوادث کارگاهی تحمل حبس شده اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی یادآور شد: مددجویان از محل کمک های خیران، تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و آورده زندانیان آزاد می‌شوند.

وی گفت: خیران این استان برای آزادی زندانیان زن جرایم غیر عمد مشارکت خوبی دارند و این ستاد نیز آزادی این زنان را در اولویت قرار داده است تا به آغوش گرم خانواده برگردند.

حاتمی با بیان اینکه تلاش مجموعه زندان ها، کاهش هدفمند جمعیت کیفری است گفت: حضور سرپرست خانواده و به خصوص مادران در خانه باعث کاهش آسیب های اجتماعی و مشکلات در جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: از مردم نوعدوست و خیران می‌خواهیم که برای کمک به آزادی زندانی جرایم غیرعمد با این ستاد مشارکت داشته باشند.

شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۰۸۲۵۲ نزد بانک ملی و شماره کارت تجارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیران و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

همچنین خیران می توانند برای کمک های نوعدوستانه خود به شماره ۳۲۲۲۰۳۴۷ تماس داشته باشند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع شده است.

تعداد زندانیان این استان حدود ۲ هزار نفر است که این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند که ۹۷ درصد مددجویان این استان مرد و سه درصد زن و همچنین ۶۸ درصد از آنان زندانیان متاهل هستند.

از مجموع زندانیان ۷۶ درصد بی سواد و زیر دیپلم، ۱۷ درصد فوق دیپلم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha