۳ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84978461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ زندانی غیرعمد خراسان شمالی در انتظار آزادی هستند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی گفت: ۱۱۰ زندانی جرائم غیر عمد این استان چشم انتظار حمایت خیرین برای از آزادی از زندان هستند.

محمداسماعیل حاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر این افراد به دلیل بدهکاری مالی، مهریه و دیه در زندان به سر می برند که ۲ نفر آنان زن هستند.

وی، میزان بدهی این افراد را ۴۵ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: انتظار می رود تمام آنان با کمک خیرین از زندان آزاد شوند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی بر مشارکت رسانه ها و همچنین فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای فرهنگ سازی در راستای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تاکید کرد و گفت: خیران همیشه بازوی اصلی ستاد دیه در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بودند که امیدواریم این همکاری‌ها با قوت بیشتر ادامه یابد.

وی بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری از جمله سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی است و بر همین اساس آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در اولویت است.

شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۰۸۲۵۲ نزد بانک ملی و شماره کارت تجارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیران و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

همچنین خیران می توانند برای کمک های نوعدوستانه خود به شماره ۳۲۲۲۰۳۴۷ تماس داشته باشند.

بخشیدن ۲۴ میلیارد تومان بدهی زندانیان توسط شکات

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی در ادامه گفت: ۱۲۶ زندانی جرایم غیرعمد با میزان بدهی ۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در ۹ ماه سال جاری از زندان‌های این استان آزاد شدند که شکات حدود نیمی از بدهی آنها را بخشیدند.

وی گفت: مابقی بدهی این مددجویان شامل آورده خانواده زندانیان، پذیرش اعسار، کمک های ستاد دیه در قالب تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض و همچنین مشارکت نیکوکاران بوده است.

حاتمی تصریح کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده در این بازه زمانی ۱۲۳ مرد و چهار نفر زن بودند.

وی اظهار کرد: زندانیان جرایم غیر عمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های این استان تحمل حبس می کنند.

تعداد زندانیان این استان حدود ۲ هزار نفر است که این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند که ۹۷ درصد مددجویان این استان مرد و سه درصد زن و همچنین ۶۸ درصد از آنان زندانیان متاهل هستند.

از مجموع زندانیان ۷۶ درصد بی سواد و زیر دیپلم، ۱۷ درصد فوق دیپلم هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha