کرمانشاه در حوزه توریسم سلامت، رتبه دهم کشور را کسب کرد

کرمانشاه- ایرنا- رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرمانشاه جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه توریسم سلامت است، امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در آینده، پیشرفت بسیار چشمگیری در این حوزه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، دکتر «محمدرضا ترجمان» روز یکشنبه در کارگاه آموزشی یک روزه گردشگری سلامت در سطح کلان منطقه سه آمایشی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: کشور ما پتانسیل های بسیار خوبی در حوزه توریسم درمانی دارد که باید زیرساخت‌های آن تقویت شود.
وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این کارگاه یک روزه ارایه وضعیت کشور در گردشگری سلامت و نحوه رتبه بندی کشورها، ارایه وضعیت کشور از نظر تعداد بیمار مراجعه کننده از کشورهای خارجی، تعداد ملیت ها و خدمات مورد تقاضا و همچنین ارایه راهکارهای لازم در راستای رشد و توسعه صنعت گردشگری سلامت در کشور است.
ترجمان اظهار داشت: گردشگری سلامت با کمک به ارزآوری و کاهش وابستگی به صادرات نفتی، اشتغالزایی و معرفی توانمندی های پزشکی، در اقتصاد کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رییس اداره گردشگری وزارت بهداشت گفت: با اجرای برنامه‌های کاربردی و تقویت زیرساخت‌های لازم در استان‌های هدف گردشگری سلامت، تمام تلاش خود را در راستای رشد گردشگری سلامت و تبدیل شدن ایران به عنوان قطب گردشگری سلامت در منطقه خواهیم داشت.
وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارایه آموزش‌های به روز و هدفمند در این زمینه و برپایی نمایشگاه معرفی توانمندی های تورسیم سلامت ( ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱) و دعوت از شرکت های فعال در حوزه توریسم سلامت در این نمایشگاه نقش بسیار موثری را ایفا می کند.
توسعه توریسم درمانی به اقتصاد بیمارستان‌ها کمک می‌کند
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: یکی از راه هایی که به اقتصاد بیمارستان‌ها و اقتصاد سلامت کمک می کند، توسعه توریسم درمانی و افزایش پذیرش بیماران بین الملل است.

«قباد محمدی» افزود: ایران از کشورهای هدف گردشگری سلامت است، به ویژه استان هایی که مرز مشترک با کشور های همسایه دارند.
وی اضافه کرد: بیماران عراقی هم با توجه وجود پزشکان و جراحان حاذق و ماهر و کادر درمانی مجرب و کارآمد در کشور، مایلند برای درمان به ایران سفر کنند. از طرفی هزینه پایین درمان و وجود تجهیزات و امکانات و هتلینگ خوب در کشور، یکی دیگر از نقاط قوت ما در حوزه توریسم سلامت به شمار می رود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: این شرایط ظرفیت های بسیار خوبی را برای ما ایجاد کرده که براساس آن می توانیم ظرفیت پذیرش بیماران بین الملل را افزایش دهیم. در این زمینه تلاش های بسیار خوبی صورت گرفته اما این تلاش ها کافی نیست و ما هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت موجود در راستای توسعه صنعت توریسم سلامت استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: وقتی اقتصاد بیمارستان‌ها تقویت شود، بی شک در بهبود کیفیت خدمات نیز تاثیرگذار خواهد بود، همچنین تجهیزات و امکانات نیز توسعه پیدا می کند و علاوه بر آن موجب رضایتمندی بیمار و کادر بهداشت و درمان و در نتیجه ارتقا خدمات ارایه شده در بیمارستان‌ها را به دنبال خواهد داشت.
محمدی در پایان عنوان کرد: براین اساس برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در راستای ارتقا توریسم سلامت در پیشبرد اهداف وزارت بهداشت و بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل ها در توسعه گردشگری سلامت بسیار اثربخش و موثر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سالانه یک میلیون گردشگر درمانی که عمدتا از کشورهای همسایه هستند به کشورمان وارد می‌شوند.

۸۰ درصد مراجعات گردشگری درمانی به کشور از کشورهای همسایه بویژه افغانستان و عراق هستند و ۲۰۰ مرکز درمانی دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی بوده و فعالیت می کنند.
مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل در هشت مرکز درمانی کرمانشاه از جمله مراکز آموزشی درمانی امام رضا (ع)، امام علی (ع)، دکتر محمد کرمانشاهی، معتضدی، امام خمینی (ره) و بیمارستان‌های بیستون، امام حسین (ع) و شهدا صادر شده و صدور مجوز پذیرش بیمار خارجی برای بیمارستان سجاد و مرکز جراحی نور نیز در دست اقدام است.

نقاط قوت توریسم سلامت در استان کرمانشاه حضور نیروهای متخصص، متعهد و ماهر، پذیرش بیماران بین الملل برای هشت مرکز درمانی استان، پایین بودن هزینه های درمانی، زیرساخت‌های پزشکی قابل قبول و اخذ گواهینامه، تجهیزات پزشکی پیشرفته و وجود سایت IPD استاندارد و تایید شده برای مراکز دارای گواهینامه است.

سال گذشته در مجموع ۱۷۱ بیمار عراقی در بیمارستان‌های استان کرمانشاه پذیرش شده و تحت درمان قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha