۵ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷
کد خبر: 84981437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین وداع با ۱۵ شهید گمنام در استان یزد+فیلم

۵ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷
کد خبر: 84981437
آیین وداع با ۱۵ شهید گمنام در استان یزد+فیلم

یزد- ایرنا- آیین وداع با ۱۵ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس دوشنبه شب با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ولایتمدار و مومن در استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم‌های معنوی در یزد و اکثر مناطق و شهرستان‌های تابعه استان همراه با عزاداری، سوگواری و روایتگری در خصوص رشادت‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس برگزار شد.

این آیین با حضور پرشور آحاد مردم به خصوص نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها در شهرستان یزد در محلات نجف آباد و رحمت آباد شهر حمیدیا و در آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) صورت گرفت.

از ۱۵ شهید گمنام تاره تفحص شده پنج شهید در شهر یزد، سه شهید در تفت، دو شهید در مهریز، دو شهید در اردکان، یک شهید در بافق، یک شهید در ابرکوه و یک شهید در بخش زارچ به خاک سپرده ‌می‌شوند.

مراسم تشییع و تدفین ۱۵ شهید گمنام با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ولایتمدار در روز سه‌شنبه ۶ دی ماه جاری، مطابق با سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) برگزار می‌شود.

در منطقه آزادشهر یزد آیین تشییع از ساعت ۹ صبح و از میسر میدان حضرت ابوالفضل(ع)، گلزار شهدای خیرآباد، بلوار آزادگان، سه راه آزادشهر، بلوار شهید واعظ ـو فلکه دوم آزادشهر صورت می‌گیرد.

آیین تشییع پیکر شهید گمنام در منطقه اکرمیه شهر یزد از ساعت ۸:۳۰ صبح و مسیر مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، خیابان ابوالفضل (ع)، خیابان دانش، بلوار شهید محمود دهقان طزرجانی، مسجد امام سجاد (ع) و در شهر حمیدیا و نجف آباد یزد از ساعت ۸:۳۰ صبح و مسیر، صفاییه، مسجد حسنین، میدان جانباز، خیابان تیمسار فلاحی، میدان ابوذر، بلوار شهید دشتی، کوچه ۲۰ مدنی زاده، مسجد جامع نجف آبادبرگزار می‌شود.

در امامشهر یزد نیز این آیین از ساعت ۱۴ از مسیر میدان انقلاب، میدان احسان به طرف میدان شهدای حج و در شهر حمیدیا یزد از ساعت ۱۴ و مسیر بلوار شهید دشتی، گلزار شهدای رحمت آباد، میدان محمد رسول الله (ص)، میدان سفیر امید به سمت مسجد الزهرا (س)، سایت علویه صورت می‌گیرد.

در شهر زارچ از ساعت ۸:۳۰ صبح، آیین تشییع از میدان امام علی (ع) تا میدان شهدا به صورت خودرویی، سپس بر دوش مردم تا حسینیه شهدای روستای اله آباد و در اردکان (۲ شهید) از ساعت ۸ صبح و مسیر میدان امام پارک شهر، خیابان شهید رجایی، خیایان سعدی، خیابان مطهری جنوبی، خیابان حافظ، خیابان صدرآباد، خیابان موسی کلانتری، خیابان شهید فتوحی، بلوار آیت الله خاتمی، دانشگاه ادرکان و پارک آزادی برگزار می‌شود.

در شهرستان ابرکوه این آیین از ساعت ۹ صبح و مسیر به صورت خودرویی به سمت روستای اسفندآباد و در شهرستان بافق از ساعت ۱۴:۳۰ از حوزه مقاومت بسیج محمد رسول الله (ص) به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) و سپس به سمت بیت الرقیه و در شهر مهریز (دو شهید گمنام) در روستای مدوار از ساعت ۹ از مسیر حسینیه حضرت ابوالفضل (ع)، روستای مدوار به سمت تفرجگاه غربالبیز و در تفت از ساعت ۹ و مسیر حسینیه امام خمینی (ره) به سمت پارک شهر تفت برگزار می‌شود.

در شهرستان تفت، روستای ده بالا آیین تشییع از ساعت ۱۲ از مسیر روستای ده بالا، شروع از محله آشنایی به سمت مصلی و حسینیه توده و همچنین پیکر دیگر نیز در شهرستان تفت در روستای اسلامیه از ساعت ۱۳:۳۰ از قدمگاه اسلامیه به سمت پارک عقابکوه برگزار می شود.

تاکنون ۱۶۵ شهید گمنام در ۸۵ یادمان استان یزد خاکسپاری شده‌اند و با شهدایی که در روزهای آینده میهمان یزد هستند، تعداد شهدای گمنام استان به ۱۸۰ شهید می‌رسد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha