برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون در آزادراه زنجان - قزوین فوتی نداشت

زنجان - ایرنا - رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان گفت: تغییر مسیر ناگهانی و انحراف به چپ کامیون موجب برخورد آن با یک دستگاه اتوبوس مسافربری و سواری در آزادراه زنجان - قزوین شد که فوتی نداشت.

سرهنگ مهدی میناخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه صبح امروز در کیلومتر ٣٢ باند شمالی این مسیر رخ داد و یک دستگاه کامیون با یک دستگاه اتوبوس و در ادامه با یک خودروی سواری برخورد کرد.

وی یادآور شد: این اتوبوس متعلق به یک شرکت خصوصی با ٢٥ سرنشین از مبداء تهران به مقصد مشکین شهر در حال حرکت بوده است.

سرهنگ میناخانی علت این حادثه رانندگی را انحراف به چپ کامیون بیان کرد.

این مسوول به رانندگان توصیه کرد: هنگام تردد در جاده‌های زنجان از چراغ مه شکن استفاده کرده و با رعایت فاصله طولی حرکت و از خطوط جاده به عنوان راهنمای مسیر استفاده کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جوی از رانندگان درخواست می شود برای تردد در محورهای استانی تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

سرهنگ میناخانی با تاکید بر اینکه بیشترین تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد، اظهار داشت: این امر ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و اصرار بر ادامه رانندگی به منظور رسیدن سریع به شهر و مقصد مورد نظر است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان، بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در جاده های این استان را به دلیل بی توجهی رانندگان به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: توصیه می شود رانندگان، هنگام احساس خستگی و خواب آلودگی، در محلی امن و مطمئن توقف کرده و پس از استراحتی هرچند کوتاه به مسیر خود ادامه دهند.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha