امام جمعه قشم: حماسه ماندگار ۹ دی باید تکرار شود

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم گفت: حماسه ماندگار نهم دی ماه ۱۳۸۸ باید تکرار شود و اندیشه های مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و شجاعت های فداکاران نسبت به انقلاب، رشادت و بصیریت مکتب سرباز ولایت و امت اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی را باید دوباره به دست بگیریم و امام جامعه را حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: جامعه شکست ناپذیر یعنی جامعه عزتمند، این جامعه نیازمند به سه مطلب است، اول وجود یک رهبری آگاه با بصیریت، دوم مدیران جهادی و عالم و سوم همراهی مردم با بصیریت و دشمن شناس که این سه ضلع یک جامعه عزیز را می سازند.

وی ادامه داد: جامعه دینی ایران اسلامی ما هم به حمدالله و با اذهان دوست و دشمن از یک رهبری پاک، آگاه و شجاع بهره می برد هم در دوران امام عزیز (ره) و هم در دوران امام حاضر و رهبری بزرگوار، این جامعه با این رهبری نیاز به مدیران و انسان های پر تلاشی و فداکاری دارد که هم در حوزه مدیریت جهادی و هم در حهت علمی و آگاهی بخشی به جامعه پای کار باشند.

امام جمعه قشم اضافه کرد: در دوران ما نزدیک ترین این انسان ها شهید سلیمانی و علامه مصباح (ره) بودند؛ یکی چهره بین المللی مقاومت که آن قیامت سلیمانی را با عنصر اخلاص، شجاعت و تدبیر برپا کرد و دیگری هم مصباح انقلاب شد، صاحب علم، بصیریت، صفا و شهاب روشنگری عصر ما شد، بروید تعابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی نسبت به این ۲ شخصیت برجسته را بخوانید و مطالعه کنید.

حجت‌الاسلام حاجبی توضیح داد: در این میان یکی چراغ هدایت جامعه را بر عهده گرفت و دیگری جان فدای ایران، مسلمان منطقه و آزادیخواهان جهان شد و هر ۲ هم در اوج فتنه ها درخشیدن، هم جنگیدن و هم جهاد محکم و مستحکمی را در دنیا به نمایش گذاشتند.

وی گفت: دروانی که کمی از آن دور شدیم و فتنه عجیب اصطلاحات را در آن مدت به اسم توسعه سیاسی و آزادی های مدنی به یاد می آوریم، آنکه محکم ایستاد و تربیت جامعه را بر عهده گرفت مرحوم علامه مصباح(ره) بود البته شجاعانی مثل آیت الله یزدی و دیگرانی هم در کنار علامه مصباح بودند، اما علامه مصباح خلا وجودی علامه طباطبایی و شهید مطهری را به تعبیر مقام معظم رهبری پر می کرد.

خطیب جمعه قشم افزود: یک فتنه خطرناکی دیگری که فتنه جنگی نبود، من همان اوایل که بحث های مربوط به داعش مطرح بود گفتم این یک فتنه عقیدتی است، بعد وارد فتنه جنگی می شویم و آن هم که محکم ایستاد تا زوال داعش را به مردم جهان نشان دهد شهید سلیمانی بود.

وی اظهار داشت: اما آنچه که نهم دی را متمایز کرد حضور مردم با بصیریت و دشمن شناس بود، یعنی این سه ضلع است که جامعه را به جلو می برد و دشمن را نا امید می کند، پس ما سه الگوی رفتاری را داریم در حوزه مقاومت شهید سلیمانی، در حوزه بصیریت افزایی مرحوم علامه مصباح و در حوزه گسترش بلوغ سیاسی ملی و استمرار آن حماسه نهم دی است.

حجت‌الاسلام حاجبی گفت: امروز شما می بینید غرب آسیا هم تبدیل به نمایشگاه شکست های آمریکاییها شده است، این همان انتقام سخت و راهبردی است که یا آمریکا باید از منطقه خارج شوند و اخراج آنها یا اگر هم حضور داشتند، حضورشان بدون اثر باشد.

وی اظهار کرد: بنابراین استمرار نهم دی ماه لازم است، جریان بصیرتی را به راه می اندازد، چون دشمن به دنبال انتقام است، انتقام از چی، انتقام از روز واقعه سلیمانی، با چی می خواهد مبارزه کند، با جنگ روایت ها، جنگ شناختی و ادراکی، جنگ ترکیبی، رستاخیز امت از کاظمین تا کرمان به هیچ وجهه فراموش نشدنی است از این رو این عقده بر دل دشمنان مانده است و صحنه های تشییع این شهید در کاظمین، کربلا، نجف، خوزستان، تهران، مشهد و جاهای مختلف تا کرمان آنها را آزار می دهد.

امام جمعه قشم توضیح داد: از این رو فتنه در هر زمانی وجود دارد، اما رسالت اهل تقوا و راهکار اصلی نجات از فتنه ها یعنی بصیریت هم است، بصیریتی که منتج به میثاق با امام جامعه می شود، بصیریت هم یعنی قدرت تشخیص حق از باطل، گرفتن موضع مناسب و البته اقدام به هنگام در همین فتنه ترکیبی اخیر که ترقه بازی های در کف خیابان شد یک عده ای سکوت کردند و آرام نشستند تا ببینید چه می شود اینها خطرشان برای انقلاب بیشتر است.

وی با بیان اینکه مسئولین هم وظیفه مهمی در مقابل این فتنه ها دارند، گفت: شما ببینید دشمنان و بدخواهان انقلاب بعد از اینکه در کف خیابان ها شکست خوردند امروز باز هم فتنه اقتصادی را با رمز دلار و سکه را طراحی و بر بازار ارز و سکه تمرکز پیدا کردند، یک بخشی از این ها تخصصی است و مربوط به بخش اقتصادی است که باید اقتصاددانان کشور باید این مشکلات را حل کنند و دولت هم باید جلوی گرانی های بی رویه را باید بگیرد.

حجت‌الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه اما بدانیم دولت هم میراث دار بزرگترین اغتشاش اقتصادی از قبل است، افزود: این طرف اغتشاش های خیابانی، آن طرف هم اغتشاشات سابق اقتصادی و تمرکز بر مسایل و گسست های اجتماعی از طرفی هم دشمن بر روی جهل عده ای حساب باز کرد و این کار خطرناک را رقم می زنند که بصیریت و صبر باید اینجا خودش را نشان دهد.

وی اظهار داشت: اما دوستداران انقلاب با بصیریت از این مرحله هم گذر خواهند کرد، البته سختی های به همراه دارد، جاهایی هم اذیت خواهند شد، دشمن متمرکز شده بر اینکه به معیشت مردم ضربه بزند، دوستداران انقلاب انسان های فداکار و ایثارگر حضور پیدا کنند، عالمان اقتصادی ورود جدی پیدا کنند و تمرکز پیدا کنند بر این مسایلی که مردم دچار آسیب هستند.

امام جمعه قشم بیان کرد: به طور یقیین خدا هم برای حل مشکلات تفضل خواهد کرد، پناه به خدا ببریم و در کنار یک ولی خدا و امام مستحکم جامعه پیروزی دور از دسترس نخواهد بود. البته دشمن هم بارها گفته ایم که دشمنی خودش را خواهد کرد اما نهم دی ۱۳۸۸ این الگو را جلوی پای ما گذاشته است که آنجایی که مردم با بصیریت حضور پیدا کنند همه این مسایل حل خواهد شد و تکرار آن هم لازمه انقلاب و حرکت است.

مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دلیل بیماری ۱۲ دی سال ۱۳۹۹ دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در شهرهای تهران، مشهد و قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

بامداد (جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸) در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده فداکار، شجاع و بی‌ نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش‌ آفرینی‌ های ماندگار و پرافتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌ السلام) و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.

سردار سرتیپ پاسدار «حسین جعفری نیا»، «سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا»، «سرگرد پاسدار هادی طارمی» و «سروان پاسدار وحید زمانیان» از شهدای پاسدار همراه سردار سلیمانی بودند.

همچنین در این حمله تروریستی ابو مهدی مهندس معاون نیروهای حشدالشعبی عراق و چهار عراقی دیگر هم شهید شدند.

نهم دی در تقویم جمهوری اسلامی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha