۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84983987
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه رشت: بصیرت مردم در اغتشاشات مثال زدنی است

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت با بیان اینکه در این اغتشاشات دشمنان دیرینه این ملت و نظام، رهبری را نشانه گرفته‌اند، گفت: دشمنان هجمه های بسیاری را متوجه رهبر معظم انقلاب کردند اما عدم همراهی مردم و بصیرت آنان در مقابل این توطئه ها مثال زدنی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت که همزمان با سالروز حماسه نهم دیماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در جمع نمازگزاران در مصلی رشت افزود: در این اغتشاشات ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تولید محتوا بر علیه رهبری نظام در شبکه های اجتماعی توییتر، تلگرام و اینستاگرام تولید و منتشر شد و دشمنان این نظام از هر تهمت ناروایی کوتاهی نکردند.
وی با بیان اینکه چهل روز از این اغتشاشات پیوسته بود، گفت: جز عده ای که فریب خوردند و عوامل وابسته دشمنان، مردم مومن و با بصیرت ایران اسلامی در این اغتشاشات شرکت نکردند و راه خود را از آنان جدا کردند.
آیت الله فلاحتی علت هجمه دشمنان به رهبر معظم انقلاب را ویژگی های ایشان عنوان و بیان کرد: رهبر انقلاب دارای توانایی بی بدیل در مقاوم سازی و آگاهی بخشی جامعه در مقابل تهدیدات خارجی دارند.
وی ادامه داد: همچنین ایشان نقش انسجام بخشی و اتحاد بین امت اسلامی اعم از شیعه و سنی را دارند و موازنه قوا را در دنیا بر هم زده و پرچمدار گفتمان مبارزه با استکبار به سردکردگی آمریکا هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران هم هویت‌سازی می‌کند و هم الگوی امت اسلامی وهمواره حتی در جریان این آشوب ‌ها مقام معظم رهبری در برخورد با آشوبگران بسیار رئوف و مهربان هستند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان با اخبار جعلی و دروغ های بزرگ اعم از کشته سازی، افترا و انجام ترور می خواهند ملت را در مقابل هم قرار دهند، افزود:دشمنان رهبر معظم انقلاب را متهم به خشونت می‌کردند، ادامه داد: این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدارها و جلسات مختلف با مسئولان دستور اکید دادندکه با آشوبگران مدارا شود و آخرین حربه مجازات باشد.
آیت الله فلاحتی ادامه داد : ایشان همچنین خواستند که دستگاه قضایی تلاش کند تا زندان ها را از زندانی پر نکنند و فقط مجرمان را نگاه دارند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری رحیم و دلسوز برای ملت ایران و امت اسلام هستند، تصریح کرد : ایشان بزرگترین تحلیلگر زمان معاصر است و سخنان شان گوهربارترین و راهگشاترین دیدگاه‌ها در امور مختلف است.
آیت الله فلاحتی در ادامه از رسانه ها و نیروهای جبهه انقلاب خواست تا شبهات ایجاد شده توسط دشمنان را رفع کنند و نخبگان باید به افزایش بصیرت به خصوص در نسل جوان بپردازند و نقش رهبری را در پیشرفت کشور تبیین نمایند.
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نوسانات بازار بر تشدید نظارت‌ها توسط تمامی دستگاه‌های مرتبط و مدیریت و تعدیل شرایط برای کاهش فشارها بر مردم تاکید کرد.

حماسه ۹دی‌ماه ثمره یک جراحی مردمی بود

فرمانده پیشین سپاه قدس گیلان هم در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه در فتنه سال ۸۸، گیلانی ها یک روز زودتر در هشتم دیماه برای در هم پیچیدن طومار فتنه گران اقدام کردند، گفت: هشتم و نهم دی‌ماه ثمره یک جراحی مردمی در کشور بود.

سردار هامون محمدی افزود: برخی از مدیران با به میدان آمدن مردم در نهم دی‌ماه مخالف بودند و از همان سال ۸۸ تحریم ها شکل گرفت چرا که مدیران به‌درستی فضا را مدیریت نکردند.

وی تصریح کرد: پیشرفت و پیشروی دشمن بر بستر جهالت مردم است از این‌رو با بصیرت مردم در سال ۸۸ این توطئه های دشمن شکست خورد.

سردار محمدی با بیان اینکه مردم در هشتم و نهم دی‌ماه به میدان آمدند و تکلیف را مشخص کردند، عنوان کرد: مهمترین عامل پیروزی انقلاب دینداری مردم، روحانیت به عنوان منادی حق و روشنگری و مساجد مرکز انسجام اعتقادی مردم بوده و هست.

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ برخی ازمدیران همراه مردم نبودند، افزود: هم اینک نیز ما تعهد و دینداری، کارآمد بودن و متخصص بودن را از شرایط لازم در مدیریت می دانیم.

وی به وضعیت کنونی مردم سوریه به عنوان یک نمونه که درآن دشمنان طی سال های گذشته ایجاد اغتشاش کردند، اشاره و بیان کرد: مردم سوریه که تحت تهاجم فرهنگی قرار گرفتند و در مقابل نظام خود ایستادند که البته ماجرا از سلبریتی‌های سوری شروع شد، نتیجه ای نداشت جز آنکه پیشیمانی امروز مردم زیرا تانکرهای آمریکایی سوخت سوریه را به دنیا قاچاق می کنند و مردم سوریه روزی ۲ ساعت برق دارند و هیچ وسیله گرمایشی ندارندو زیرساخت های کشورشان در این جنگ نابود شد.

سردار محمدی با بیان اینکه دشمنان همین نقشه را برای مردم ایران کشیده اند، ادامه داد: اکنون برخی سلبریتی ها که از این مملکت ارتزاق می کنند و از مالیات معاف هستند علیه نظام مطالبی را عنوان می کنند.

سردار محمدی تصریح کرد: با وجود تداوم توطئه های دشمنان بر اساس آنچه مقام معظم رهبری تدوین کردند، آینده ایران اسلامی بسیار روشن است و امروز کشور ما به بالندگی رسیده و اگر تحریم ها و توطئه ها نبود، امروز بالنده تر هم بود.

وی خاطر نشان کرد: امروز تقابل دشمنان با نظام ما نشان دهنده سمت و سوی درست و صحیح ما است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha