۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 84985983
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

وقتی شعار ساخت ۴ میلیون مسکن دولت، انگیزه‌ احیای یک واحد تولیدی راکد شد

گرگان- ایرنا - یک واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی آق‌قلا که از ۱۰ سال قبل تعطیل‌شده بود پس از اعلام دولت سیزدهم مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال با ایجاد هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در راستای کمک به دولت برای رفع مشکل مسکن به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایرنا، این مجموعه با مساحت مجموع ۸ هزار متر مربع شامل ۳ هزار و ۵۰۰ متر سوله و هزار متر فضای اداری با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان است که پس از ۱۰ سال توقف در تولید بار دیگر به مدار تولید بازگشت.

تولید این کارخانه با ظرفیت اسمی برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت رهاورد سازندگی آزادگان در مراسم بهره‌برداری از این واحد تولید در و پنجره دوجداره گفت: پس از اعلام دولت سیزدهم مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال، شرکت رسا با هدف کمک به دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در چهار سال اعلام آمادگی کرد که این تصمیم با پشتوانه علمی و کار کارشناسی و محاسبه دقیق میزان مصالح مورد نیاز، نیروی انسانی، هزینه حمل و نقل انجام شد.

محمد گلاب‌کش اظهار کرد: ساخت این هزار مسکن با تلاش شرکت رسا با حدود سه درصد ضریب اختلاف در حال انجام است و امیدواریم در پایان زمان وعده داده شده ساخت این واحدها به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر و با وجود تحریم، نوسان نرخ ارز، شیوع کرونا و اغتشاشات اخیر، به فعالیت در مسیر سازندگی کشور ادامه داده و بدون وقفه در حال تکمیل وعده‌های خود برای ساخت مسکن هستیم.

مدیرعامل شرکت رهاورد سازندگی آزادگان گفت: چشم‌انداز این کارخانه تولید با هدف صادرات و تسخیر بازار کشورهای دیگر است که امیدواریم مسوولان گلستان با هدف کمک به اشتغال و تولید از فعالیت این مجموعه حمایت کنند.

مدیرعامل شرکت سطح پوشش کاسپین هم گفت: تولید باعث پیشرفت و اشتغال و در نهایت نوآوری در همه قسمت‌ها برای کشور شده و به همین دلیل توجه به آن ضروری است.

علی شاکری ادامه داد: شرکت رسا با توجه به افزایش تعداد پروژه ها و بیشترشدن مقدار نیاز به تولید با نگاه مثبت دکتر گلاب کش و تغییر در زمینه تولید  وحمایت مالی هیات مدیره کاسپین مهندس اکبرزاده و سایر اعضا، تغییرات خوبی برای تولید ایجاد شد.

وی افزود: انجام این تغییرات از آن جهت مورد نیاز بود تا بتوانیم مدیریت زمان را انجام دهیم چرا که معتقدیم مدیریت زمان حتی از سودآوری هم برای شرکت مهمتر و ضروری تر است.

مدیرعامل شرکت سطح پوشش کاسپین ادامه داد: یکی از راهبردهای شرکت در مسیر اجرای طرح ها، رساندن به موقع مصالح است تا کار متوقف نشده و پروژه ها به بهترین شکل ممکن انجام شود.

شاکری بیان کرد: نتیجه این گونه اقدامات کاهش هزینه تمام شده و در نهایت سودآوری خواهد بود و به همین دلیل انجام آن مورد تاکید و توجه است.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم برای اجرای طرح ها، تلاش برای تولید مصالح با استفاده از توان شرکت است که برای رسیدن به این هدف، تولید محصول را با روش پلکانی آغاز کردیم و در ابتدا به سراغ تولید تیرچه، سیم مفتول و یونولیت رفتیم و در ادامه به فراخور پیشرفت طرح ها، خطوط تولید را افزایش داده و در نهایت به تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی در گرگان رسیدیم.

مدیرعامل شرکت سطح پوشش کاسپین گفت: خط تولید این کارخانه، بسیار قوی و ساخت شرکت آلمان است و به همین دلیل کیفیت محصول قابل اعتماد و بسیار بالایی دارد.

شاکری افزود: نگاه کلی شرکت برای این کارخانه، تولید برای صادرات است و با تکیه بر این چشم‌انداز، اولین محموله صادراتی تولید این کارخانه انجام شد و این روند ادامه خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که با افزایش میزان صادرات، بودجه پیش بینی شده برای صادرات محقق شود.

مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان هم با تشریح برخی ویژگی‌های مدیر موفق گفت: یکی از مهمترین ویژگی های مدیران موفق صداقت است که به تدریج اثر خود را در مجموعه بر جای خواهد گذاشت.

علیرضا عباسیان‌فر بیان کرد: صداقت مدیر، سرمایه بزرگی برای سازمان خواهد بود و اگر کارکنان به این باور برسند که رفتار مدیر با آنان صادقانه نیست، زیرمجموعه برای آن شرکت کار درست انجام نخواهند داد.

وی بیان کرد: دومین ویژگی یک مدیر موفق، انعطاف پذیری است که اگر فاقد آن باشد در تصمیم گیری ها مجموعه را دچار اشکال خواهد کرد.

مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان افزود: شناخت مطلوب شرایط و قدرت تصمیم‌گیری بالا یکی دیگر از ویژگی های مدیر موفق است.

عباسیان‌فر بیان کرد: خوش بیان بودن، دیگر ویژگی یک مدیر موفق است که با اتکا به آن می تواند زیرمجموعه خود را به خوبی و در راستای اهداف مورد نظر مدیریت کند.

وی گفت: مدیر موفق اعتماد به نفس بالایی دارد و در تصمیم‌گیری ها از خود تزلزل نشان نخواهد داد و علاوه بر آن سعی می کند با روحیه همکاری، نیروهای خود را دور خود جمع کند.

مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان افزود: مدیر موفق باید آرامش را در محیط کار به گونه ای ایجاد کند که افراد به هم طعنه نزنند و با هم همکاری کنند و علاوه بر آن باید با برخورداری از قدرت میانجیگری بالا برای خود اعتبار کسب کند تا افراد در صورت بروز اختلاف برای رفع آن به وی مراجعه کنند.

عباسیان‌فر گفت: اگر چه برای مدیر موفق به جز این صفات، ویژگی های بسیار دیگری را هم ذکر کرده اند اما مهمترین آن، داشتن شجاعت است که برخورداری از آن با داشتن بسیاری از صفت های دیگر برابری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: شجاعت حدفاصل ترس و بی باکی است که برقرارکردن تعادل میان آن ها انسان را شاجع کرده و برخورداری از آن یک کرامت انسانی بسیار مهم به خصوص برای مدیران است.

وی ادامه داد: مدیران ترسو چون مشقی نمی نویسند، پس غلط هم ندارند تا در معرض سوال قرار بگیرند اما مدیر شجاع ریسک پذیر است.

عباسان‌فر با یادآوری نقش موثر مرحوم حجت الاسلام ابوترابی سید آزادگان در رونق فعالیت شرکت رسا گفت: ایشان یکی از بنیانگذاران این شرکت بود که بیش از توجه به اقدامات عمرانی و اقتصادی، کرامت انسانی را مورد توجه قرار می داد.

عضو هیات مدیره هلدینگ اقتصادی آزادگان هم در این مراسم گفت: شرکت رسا با چندین کارخانه و واحد تولیدی زیرمجموعه، اقدام بسیار مهم و خطیری در راستای رونق اقتصادی کشور برداشت چرا که در شرایط فعلی و به دلیل نوسانات اقتصادی، بسیاری از شرکت ها موافق اجرای طرح توسعه نبوده و از تبدیل نشدن سرمایه به سود واهمه دارند.

محمدرضا بابایی افزود: رسالت شرکت رسا، حفظ سرمیه آزادگان است و تاکنون مسوولیت خود را به طور دقیق و کامل عمل کرد.

وی با تقدیر از تلاش های انجام شده اعضای پیشین هیات مدیره گفت: بخشی از اقدامات انجام شده در شرکت ماحصل تلاش ها و برنامه ریزی های پیشینیان است که قدردان آن ها بوده و تلاش می کنیم مسیر ترسیم شده آنان را در راه رسیدن به توسعه ادامه دهیم .

عضو هیات مدیره هلدینگ اقتصادی آزادگان ادامه داد: باید به این مجموعه کمک کنیم تا در شرایط فعلی کشور پابرجا مانده و به رسالت خود برای گسترش اقدامات عمرانی، تولید و رونق اشتغال ادامه دهد.

وی افزود: خداوند در قرآن رسالت مهمی را بر دوش انسان گذاشته و فرموده که ما شما را برای عمران و آبادی در زمین خلق کردیم و به همین دلیل ما باید برای لحظه لحظه عمرمان در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

بابایی گفت: در مجموعه خودکفایی آزادگان به دلیل تعهدی که به اعضا داریم تلاش می کنیم روز به روز بر کیفیت اقدامات افزوده و گام های بلندی برای رسیدن به آن برداریم.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان هم گفت: طرح دولت برای رونق تولید و بهبود اقتصاد با اجرای بخشودگی مالیاتی به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم، رغبت استمرار تولید را در کارخانه‌های استان افزایش داد.

قربان حاجی‌مشهدی در پایان مراسم راه‌اندازی این واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق‌قلا به ایرنا اظهار کرد: کاهش نرخ مالیات از تولیدکنندگان، ارائه مشوق‌ها و بخشودگی جرایم مالیاتی از واحدهای تولیدی در گلستان در حال اجرا است و روزانه ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ برای بخشودگی مالیاتی و اطلاع از نحوه اجرای آن به ادارات شهرستان‌ها مراجعه می کنند.

وی بیان کرد: سیاست‌های مالیاتی در راستای اجرای حمایت از تولید و تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری قرار گرفته و سازمان مالیاتی با هوشمندسازی نظام مالیاتی و راه‌اندازی سامانه‌های متنوع دسترسی مودیان را به خدمات مالیاتی تسهیل کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان افزود: واحدهای تولیدی در صورت تسویه اصل بدهی مالیاتی خود می‌توانند از بخشودگی حداکثری جرایم مالیاتی بهره‌مند شوند.

حاجی‌مشهدی ادامه داد: کاهش نرخ مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ به ۲۰ درصد، تقسیط بدهی مالیاتی تولیدکنندگان تا ۳۶ ماه، معافیت صادراتی واحدهای صادرکننده، بازگرداندن مالیات ارزش افزوده واحدهای تولیدکننده تا یک ماه از جمله حمایت‌های سازمان مالیاتی برای رونق تولید است که اجرای آن در گلستان مورد تاکید قرار دارد.

وی گفت: علاوه بر آن، سرمایه‌گذارانی که در مناطق محروم گلستان اقدام به سرمایه‌گذاری و تولید کنند از معافیت مالی پنج تا ۲۰ ساله برخوردار خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای مستقر در پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد و گفت: فضای اختصاص‌داده شده به پارک علم و فناوری گلستان بسیار اندک و کمتر از ظرفیت این واحدها است.

حاجی مشهدی ادامه داد: در برخی استان‌های کشور فضای در اختیار قرارداده شده به پارک‌های علم و فناوری به چندصد هکتار می رسد اما این محدوده در گلستان ۱.۳ هکتار است.

وی بیان کرد: معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی مستقر در پارک علم و فناوری، فرصت مناسبی برای جوانان ایده‌پرداز و خلاق برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی است تا بدون دغدغه به مشارکت در تولید بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha