بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تجهیز ۵۷.۲ درصد از اراضی کشاورزی خود به سامانه‌های نوین آبیاری رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا ذاکری عصر یکشنبه در ستاد آبیاری استان با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد مدیریت آب و خاک این سازمان اظهار داشت: میزان سطوح اراضی کشاورزی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری در کشور دو میلیون و ۲۴۱ هزار و ۱۷۰ هکتار است که این رقم در استان به ۶۹ هزار و ۴۶۶ هکتار رسیده است که به لحاظ درصد اجرا، چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است.

وی افزود: اعتبار مصوب استان در بخش آب و خاک از اعتبارات سال ۱۴۰۱ با احتساب نقد و اسناد خزانه با سررسید ۱۴۰۲ به میزان ۴۲ میلیارد ۶۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده که از این میزان تاکنون ۸۲ درصد مبلغ مصوب معادل ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برهمین اساس میزان سطوح اراضی تجهیز شده به سامانه‌های نوین آبیاری در سال‌جاری به ۷۳۰ هکتار رسیده است.

ذاکری افزود: کمک‌های بلاعوض در تجهیز اراضی کشاورزی به ازای اجرای هر هکتار به صورت بارانی ۴۰ میلیون تومان، موضعی ۵۴ میلیون تومان، کم‌فشار ۱۹ میلیون تومان و ماشین‌های آبیاری ۴۵ میلیون تومان است.

به گفته وی، دلیل موفقیت استان در تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری ورود سرمایه‌گذار و بخش خصوصی به این مقوله بوده که موجب انتفاع کشاورزان نیز شده است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha