دعوت فرماندار قشم از مردم برای حضور در آیین تشییع پیکر شهید گمنام

قشم - ایرنا - فرماندار قشم از آحاد مختلف مردم این شهرستان مرزی در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس برای حضور حماسی و دشمن شکن در مراسم با شکوه وداع و تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس دعوت کرد.

محمد محمدحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در تاریخ هر کشوری روزهای درخشان و سرنوشت سازی وجود دارد که مردم آن سرزمین به آن روزها افتخار می کنند و بی گمان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نیز دوران هشت سال دفاع مقدس که همراه با ایثار، شهامت، شجاعت و شهادت مردان غیور و شهیدان سرافراز می باشد، از روزهای ماندگار، حماسه آفرین و افتخار آمیز است.

وی ادامه داد: همزمانی کشف و تشییع پیکرهای مطهر و نورانی شهدای گمنام و مظلوم دفاع مقدس و آکنده شدن عطر شهادت و معنویت در کشورمان همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی و روز جهانی مقاومت این پیام را به جهانیان می دهد که همچنان ایثار، شهادت و شهامت سرلوحه و الگوی حرکت و مقاومت مردم غیور ایران زمین در مقابله با هرگونه تجاوزات و زیاده خواهی های دولت استکباری خواهد بود.

فرماندار قشم افزود: در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، همگان به ویژه مردم نجیب و شریف شهرستان مرزی قشم را به حضور حماسی و دشمن شکن در مراسم با شکوه وداع و تشییع پیکر مطهر این شهید گمنام دفاع مقدس که در آستانه سالروز شهادت سردار دلها از ساعت ۱۴:۳۰ روز جاری از میدان شهید سلیمانی به سمت درگهان برگزار خواهد شد، دعوت می کنم تا با شرکت در این مراسم حماسی با پیکر مطهر و پاک فرزند برومند حضرت روح الله (ره)، بیعت تازه سر دهند و یاد و نام و آرمان های والای شهیدان را زنده نگه بدارند.

این شهید گمنام یکی از پنج شهید گمنامی است که روز یکشنبه (چهارم دیماه ۱۴۰۱) همزمان با ایام فاطمیه با حضور مردم شهید پرور و مسئولان شهرستان مرزی قشم وارد فرودگاه بین‌ المللی این جزیره شده بود.

این شهید گمنام ۲۲ ساله در عملیات تک دشمن در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیده و از منطقه عملیاتی شلمچه تفحص شده است.

قرار است پیکر مطهر این شهید قهرمان وطن تا ساعتی دیگر در پارک شهید گمنام شهر بندری درگهان جزیره قشم به خاک سپرده شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha