۱۲ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۴۷
کد خبر: 84987121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 بوی شهادت فضای شهر بندری درگهان جزیره قشم را عطرآگین کرد

قشم - ایرنا - بوی شهادت با ورود پیکر پاک یک شهید گمنام ۲۲ ساله هشت دفاع مقدس در فضای شهر بندری درگهان شهرستان قشم پیچید و دل‌های منتظر و دریایی مردم این شهر دوباره عطر و بوی شهادت به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صدها نفر از مشتاقان و دلدادگان فرهنگ ایثار و شهادت عصر (دوشنبه دوازدهم دی ۱۴۰۱) منتظر ورود پیکر مطهر و نورانی شهیدی بودند که روزی ساده و بی آلایش، با گام های استوار روانه جبهه های حق علیه باطل شد.

قهرمان خوش نامی که امروز در آیین تشییع و تدفین خود در دهه مکتب سلیمانی بر اوج قله افتخار ایستاده بود و عطر دل انگیز وجود نورانی خود را که از سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شلمچه در علمیات تک دشمن با نام مقدس حضرت زهرای مرضیه (س) در لباس خاکی خود به یادگار نگاه داشته بود به مردم شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس هدیه می کرد، عطر دل انگیزی که گویی بوی بهشت را به مشام انسان ها می رساند.

 بوی شهادت فضای شهر بندری درگهان جزیره قشم را عطرآگین کرد

ساعت حدود ۱۵ و ۳۰ دقیقه را نشان می داد که در میدان انقلاب شهر بندری درگهان جزیره قشم روبروی بازار دریا، باندها و بلندگو ها هم برای تشییع و تدفین این شهید گمنام دم گرفته‌ اند و نوای «من هستم یک سرباز ایرانی، آماده بهر جنگ با سفیانی، فرمانده ام قاسم سلیمانی، نیروی سید خراسانی» را سر می دادند و دل های منتظران چشم انتظار بوی کربلا و شب عملیات گرفته بود و زمین و زمان بوی گلاب ناب محمدی می‌ داد؛ چهره‌ ها رنگ اشک به خود گرفته بود و اشک در همه چشم‌ های منتظر حلقه زده بود.

همسنگران دیروز شهدا و یادگاران گرانسنگ دفاع مقدس از میدان شهید سلیمانی قشم تا میدان انقلاب شهر بندری درگهان با تشییع با شکوه پیکر این شهید گمنام، فرهنگ والای ایثار و شهادت را دوباره در دل خود زنده کردند و با انتشار دوباره عطر و بوی شهید در فضای این جزیره و همراهی عاشقانه با این یادگار سرزمین عاشقی، گوشه ای از دین و حق بزرگی که شهدا به گردنشان دارند را ادا کردند.

 بوی شهادت فضای شهر بندری درگهان جزیره قشم را عطرآگین کرد

شرکت کنندگان در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت، شوق خود را که نشان از تدین، ولایت مداری و فرهنگ ولای آنان است، با اشک به نمایش گذاشتند.

آنها دوباره اثبات کردند که شهید بوی وصل می دهد، بوی عطر لذت شهود از وجود او حس می شود و با آمدنش کمی فضای دنیا زدگی از جامعه رخت بر می بندد.

همصدایی عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت که در میان آنان جانباز استواری بر روی ویلچر روان مشاهده می شد برای خواندن نوای «کجایید ای شهیدان خدایی، بلا جویان دشت کربلایی، کجایید ای سبکبالان عاشق، پرنده تر ز مرغان هوایی و کجایید ای شهان آسمانی» نیز میدان انقلاب شهر درگهان جزیره قشم را به عطر شهادت عطرآگین و برخی چشم های منتظر به راه این شهید گمنام را نیز بیشتر گریان کرد.

 بوی شهادت فضای شهر بندری درگهان جزیره قشم را عطرآگین کرد

زنان و مردانی که در آیین تشییع پیکر پاک و نورانی این شهید خوش نام حضور داشتند که برخی از آنها به یاد فرزندان شهید خودشان اشک می ریختند و با چشمانی قرمز طلب آمرزش برای این شهید جوان و بی نام و نشان داشتند.

سر دادن نوای شهدا شرمنده ایم و ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین سید و سالار نیامد، لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا اباالفضل (ع) از سوی تشییع کنندگان حاضر به ویژه بسیجیان دریا دل، سپاهیان سبز پوش و جامعه محلی به ویژه برادران اهل سنت حال و هوای خاص و معنوی به مراسم بخشیده بود.

چه زیباست زمانی که از شهید و شهادت سخنی گفته می شود و وقتی می بینی که مادران و پدران سالخورده شهدا و حتی آنهایی که شهیدی ندارند، چقدر برای ورود این شهید گمنام اشک بر گونه روان می سازند و چه احساس عجیبی دارند که پیکر این شهید را زیارت می کنند.

 بوی شهادت فضای شهر بندری درگهان جزیره قشم را عطرآگین کرد

بوی دود و اسفند، شلوغی و ازدحام، ذکر آسمانی یا زهرا (س) در خیابان اصلی شهر درگهان، نگاه های منتظر و چشمان خیس از اشک، دسته های گل و بزرگان و مسئولین شهرستان و منطقه آزاد قشم که یکی پس از دیگر می آمدند، زیبایی های چشم نوازی را به این مراسم باشکوه هدیه می کرد که قلم از نوشتن آنها ناتوان است.

آری همه برای تشییع و بدرقه این زائر کربلا و مسافر آسمان و بهشت آمده بودند، همان جوانان رعنایی که نشان خوش نامی بر گردن دارد، همان شهیدی که وقتی رسید فضای شهر درگهان دگرگون شد و شرکت کنندگان با سردادن حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار است، این گل پرپر از کجا آمده از سفر کربلا آمده، پیکر مطهرش را تا پارک شهید گمنام این شهر بندری همراهی کردند.

 بوی شهادت فضای شهر بندری درگهان جزیره قشم را عطرآگین کرد

با آمدن پیکر پاک و نورانی این جوان رعنا با دیگر یاد هشت سال دفاع مقدس در اذهان مردم شهر بندری درگهان جزیره قشم نگین خلیج فارس زنده شد، همه به خاطر آوردند که هشت سال مقابل تمام جهان کفر ایستادند تا بگویند، تا اسلام هست، برای هیچ ایرانی هراس و ترسی نیست.

در این میان حضور روحانیون اعم از شیعه و سنی، مدیران ارشد شورای اداری، شورای تامین، سازمان منطقه آزاد قشم به چشم می خورد که دوشادوش مردم پیکر این شهید گمنام را تا محل تدفین این قهرمان وطن مشایعت کردند.

 بوی شهادت فضای شهر بندری درگهان جزیره قشم را عطرآگین کرد

 بوی شهادت فضای شهر بندری درگهان جزیره قشم را عطرآگین کرد

نماز که خوانده شد، مردم عزادار بی امان به سوی تابوت شهید رفتند و آن را یا حسین گویان به سوی محل تدفین رهسپار ساختند، هر کسی تلاش می کرد گوشه ای از تابوت را گرفته باشد و به این طریق شهید روی دست عزاداران شهر درگهان راهی محل تدفین می شد جایی که مادر سردار شهید غلامشاه ذاکری قشمی منتظرش بود که برای او مادری کند.

مراسم تدفین که شروع شد، نوای یا حسین، یا حسین عزاداران محوطه پارک شهید گمنام شهر بندری درگهان را پر کرد، همه خوب می دانستند، کسی که در راه سید و سالار شهیدان گام بردارد، به حتم شربت شهادت را می نوشد و به خیل کربلاییان می پیوندد.

این شهید گمنام یکی از پنج شهید گمنامی است که روز یکشنبه (چهارم دیماه ۱۴۰۱) همزمان با ایام فاطمیه با حضور مردم شهید پرور و مسئولان شهرستان مرزی قشم وارد فرودگاه بین‌ المللی این جزیره شده بود.

این شهید گمنام ۲۲ ساله در عملیات تک دشمن در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیده و از منطقه عملیاتی شلمچه تفحص شده بود.

پیکر مطهر این شهید قهرمان وطن در پارک شهید گمنام شهر بندری درگهان جزیره قشم به خاک سپرده شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha