۲۰۵ زن باردار نیازمند مراقبت ویژه در خمین شناسایی شدند

خمین - ایرنا - معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ،۲۰۵ زن باردار نیازمند مراقبت ویژه امسال در این شهرستان شناسایی و به سطوح تخصصی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «معصومه رضایی منش» سه شنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت خمین، افزود: ۲۰ زن باردار و ۵۵ کودک برای دریافت بسته‌های حمایتی و بهداشتی امسال در این شهرستان شناسایی شد.

وی بیان کرد: به منظور تشویق زنان شاغل به فرزندآوری فضایی برای شیردهی مادران و استراحت زنان باردار در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده و نوبت کاری برای مادران باردار و مادران دانشجو هدفگذاری شده است.

رئیس مرکز بهداشت خمین ادامه داد: هفت جلسه ستاد جوانی جمعیت و ۱۲ کارگروه زیرمجموعه این ستاد در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان تشکیل شده است.

رضایی منش گفت: ۷۰ مورد بازدید از خانه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت، پیگیری برای جذب متخصص طب سنتی، تجهیز کلاس آمادگی برای زایمان طبیعی و هشت هزار مشاوره برای زنان باردار از دیگر اقدامات مرکز بهداشت خمین برای جوانی جمعیت است.

وی اظهار داشت: راه اندازی مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در شهرستان خمین در حال پیگیری است.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری خمین نیز در این نشست گفت: برای افزایش جمعیت و فرزندآوری به عزم جدی همگانی نیاز است.

«حسن انصاری» اضافه کرد: افزایش جمعیت یکی از مهمترین مسایل مورد تاکید مقام معظم رهبری است و موضوع توجه مسئولان به این امر و تلاش برای فراهم کردن زمینه‌های آن برای افزایش زاد و ولد است.

وی ادامه داد: یکی از مولفه‌های مهم برای افزایش قدرت ایران در عرصه‌های منطقه و جهانی نیز وجود جمعیت جوان و با نشاط است که جزو سرمایه‌های اصلی محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری خمین تاکید کرد: آگاهی دستگاه‌های اجرایی به شرح وظایف و بررسی چالش‌های موجود برای فرزندآوری شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی است و ۱۰۵ هزار جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha