سقط عمدی جنین چالش جوانی جمعیت است

خمین - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی خمین، سقط عمدی جنین را چالش جوانی جمعیت بیان کرد و گفت: نبود آگاهی مناسب در میان زوجین نسبت به قوانین و مقررات از جمله دلایل این اقدام در جامعه است.

دکتر سجاد رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مجموعه وزارت بهداشت و به تبع آن دانشکده علوم پزشکی خمین مکلف است با هرگونه سقط غیرقانونی جنین در تمام بخش‌های خصوصی، دولتی و شخصی و حتی مجموعه بهداشت و درمان برخورد قانونی کند.

وی با بیان اینکه، پیشبرد برنامه جوانی جمعیت نیازمند همکاری همه ادارات و ارگان‌ها است، عنوان کرد: تلاش برای ترویج ازدواج به ویژه ازدواج دانشجویی، فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری، تلاش برای کاهش سقط جنین و اجرای طرح «نفس» از جمله گام‌های عملیاتی در این زمینه است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: ایجاد زمینه‌های ازدواج از اولویت‌های برنامه‌ریزی در این دانشکده است و برگزاری ۱۵ نشست ستاد جوانی جمعیت، پیگیری و اجرای ۱۶۰ مصوبه حاصل از خروجی کمیته‌ها و آموزش و ارایه مشاوره چهره به چهره به زنان از برنامه‌های انجام شده در این دانشکده است.

رحیمی بیان کرد: ارتقای کیفیت مراقبت‌های بارداری، ارایه خدمات زایمان طبیعی رایگان به همه مادران باردار بیمه شده، راه‌اندازی غرفه‌های مشاوره، تبلیغ و ترویج فرزندآوری در مناسبت‌های مختلف و طراحی، چاپ و توزیع رسانه‌های آموزشی از دیگر فعالیت‌های انجام شده این دانشکده است.

وی با تاکید بر اهتمام جدی دانشکده علوم پزشکی خمین برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی ماهیانه، برگزاری مستمر کمیته رصد و پایش, نظارت بر اجرای قانون در دانشکده، اعطای وام برای مادران باردار شاغل در دانشکده، ارایه راهکارهای پیشگیری از سقط جنین و تشکیل جشنواره‌های شهرستانی از جمله موارد برنامه‌ریزی شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین یادآور شد: این دانشکده در بحث برنامه‌های جوانی جمعیت در بین ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش وزارت بهداشت در رده دانشگاه‌های با رتبه دوم قرار دارد و در استان مرکزی نیز موفق به کسب رتبه اول دستگاه‌های دولتی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha