۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 84987921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الگوی کشت در راستای اقتصاد مقاومتی و کشاورزی علمی اجرا می‌شود

همدان- ایرنا- رییس جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: الگوی کشت به معنی کاهش تولید کشاورزی نیست، بلکه این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و کشاورزی علمی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «رحمان ایرانپور» روز سه شنبه در همایش اصلاح الگوی کشت در همدان افزود: هدف کشاورزی در کشور دستیابی به امنیت پایدار و اقتدار غذایی است.

وی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی منوط به استقلال اقتصادی است، ادامه داد: برای امنیت غذایی باید تعریف بومی داشته باشیم و هدف از اجرای الگوی کشت نیز تولید محصولات بوم سازگار است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: محور اصلی الگوی کشت کاهش مصرف آب و افزایش سطح زیر کشت است تا در طولانی مدت متناسب با رشد جمعیت مواد غذایی جامعه تامین شود.

ایرانپور افزود: اجرای طرح الگوی کشت موجب رشد ۱۱ درصدی ضریب خود اتکایی و صرفه جویی ۲.۲ میلیارد یورویی در سال در سطح کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشت و کار علمی ضایعات کشاورزی را کم می کند تصریح کرد: در الگوی کشت باید میزان نیاز، منابع و محصول مشخص شود.

وی با یادآوری اینکه الگوی کشت موجب صرفه جویی ارزی در کشور می شود، افزود: با اجرای طرح الگوی کشت هزینه آب بها و برق ۵۰ درصد کاهش می یابد و تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

ایرانپور تاکید کرد: در اجرای الگوی کشت و در راستای استفاده بهینه از آب و جلوگیری از ضایعات کشاورزی مجوز برای گلخانه و صنایع تبدیلی بسرعت صادر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha