۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85017328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 افزایش سطح گلخانه‌های همدان به ۹۷۰ هکتار هدفگذاری شد

همدان-ایرنا- استاندار همدان یکی از محورهای مهم برای ایجاد رونق تولید و ایجاد اشتغال را توجه به بخش کشاورزی و افزایش میزان گلخانه ها دانست و گفت: سطح کشت های گلخانه ای استان از ۲۰۰ هکتار به ۹۷۰ هکتار ارتقا خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز دو گلخانه تولید گل و گیاهان زینتی در شهرستان بهار افزود: تلاش مجموعه جهاد کشاورزی استان در راستای ساماندهی و توسعه گلخانه ها قابل تقدیر است و همچنان این مهم باید اولویت نخست این نهاد باشد.

توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از اقدامات جدی دولت سیزدهم در راستای بهره‌وری از آب و خاک است.

وی یادآور شد: یکی از راه های ارتقای افزایش بهره وری مصرف آب افزایش سطح کشتهای گلخانه ای و تغییر الگوی کشت است و با نقشه راهی که تهیه شده این مسیر با قوت ادامه دارد.

رضا بهراملو ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در مراسم افتتاح فاز دو گلخانه تولید گل و گیاهان زینتی نیز گفت: در بحث گلخانه ها ۱۵۹ هکتار تغییر کاربری داشتیم در ۱۵ سال گذشته ۱۰ هکتار سالانه افزایش داشتیم اما امسال ۱۵۹ هکتار آماده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی در ایام الله دهه مبارک فجر ۶۲ پروژه را به افتتاح خواهد رساند.

پروژه قابل افتتاح طرح های کشاورزی هم شامل گل رز شاخه بریده است که فاز یک آن پیش تر انجام شدو فاز دو آن چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع است که با بهره برداری آن ۴۸۰ هزار گل شاخه بریده در سال تولید خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: این طرح با ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری که ۱۰ میلیارد آن تسهیلات و ۲ و نیم میلیارد تومان آورده خود متقاضی است به بهره برداری رسید.

شهرستان بهار از قطب های کشاورزی استان است؛ این شهرستان با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha