سامانه تدارکات الکترونیکی دولت جلوی فساد را می‌گیرد

اردبیل - ایرنا - رئیس کل سازمان بازرسی استان اردبیل با بیان اینکه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از فسادهای احتمالی جلوگیری می‌کند، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های سامانه تدارکات الکترونیکی دولت استفاده شود و تنها محدود به اعلام برندگان مناقصات و مزایده‌ها نگردد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کاظمی الموتی روز چهارشنبه در همایش استانی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) که با حضور تولیدکنندگان، تامین کنندگان و ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن فدک اردبیل برگزار شد، افزود: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در راستای نظارت بهتر سازمان بازرسی است.

وی اظهار کرد: استفاده از این سامانه علاوه بر جلوگیری از وقوع فساد باعث شفافیت و گسترش عدالت در خرید، مناقصه و مزایده دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و عمومی می‌شود.

رئیس کل سازمان بازرسی استان اردبیل بیان کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از تمامی ظرفیت‌های سامانه تدارکات الکترونیکی دولت استفاده شود و تنها محدود به اعلام برندگان مناقصات و مزایده‌ها نگردد.

کاظمی الموتی اضافه کرد: باید برای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا این امر در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و دولتی نهادینه شود.

رئیس کل سازمان بازرسی استان اردبیل ادامه داد: بدون شک اگر مزایای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برای مدیران دستگاه های اجرایی به خوبی تشریح شود، آنان از این سامانه استقبال کرده و رغبت بیشتری نشان خواهند داد.

کاظمی الموتی خواستار برطرف کردن برخی اشکالات احتمالی این سامانه شد تا خود سامانه بستر ایجاد فساد نباشد و از متولیان امر خواست به موضوعاتی چون بحث آموزش، بومی بودن، جامع و ایمن بودن این سامانه توجه ویژه ای شود و حقی از کسی ضایع نگردد.

وی با بیان اینکه از ۳۳ شهرداری موجود در استان اردبیل فقط ۶ شهرداری از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت استفاده می‌کنند، گفت: قانون نباید طوری باشد که مدیران دستگاه‌های اجرایی از استفاده از این سامانه گریزان بوده و مجبور به تخلف شوند.

رئیس کل سازمان بازرسی استان اردبیل امکان مشارکت در معاملات دولتی با هر توانمندی مالی و سابقه اجرایی، دسترسی به تمامی فراخوان های خرید، مناقصه و مزایده دولت و نهادهای تابعه، شفافیت در معاملات دولتی، آزادی اطلاعات، تساوی فرصت ها، توزیع عادلانه امکانات، سلامت معاملات دولتی، کاهش زمان سیکل تجاری، بالا بودن امنیت سامانه و پیروی از سیاست های یکسان و مشترک در دستگاه های مشمول را از جمله مزایای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت عنوان کرد.

کاظمی الموتی اجرای صحیح قوانین و حسن اجرای امور را از جمله وظیفه ذاتی سازمان بازرسی عنوان کرد و افزود: سازمان بازرسی همیشه و در همه حال در کنار دستگاه‌های اجرایی است تا آنها با اجرای صحیح قوانین بتوانند به مردم خدمات رسانی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha