۱۶ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84990433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین در اجرای طرح حدنگار و رفع تداخلات اراضی پیشتاز است

قزوین - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین در اجرای طرح جامع حدنگار(کاداستر) و رفع تداخلات اراضی در کشور که از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود، پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین عطایی روز جمعه در آیین رونمایی از اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان قزوین که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان اینکه آغاز کشاورزی مدرن در کشور از استان قزوین بوده، تصریح کرد: فرمایشات گرانبهای رهبر نمعظم اتقلاب در رابطه با ضرورت احیای دشت قزوین نیز نشانگر ظرفیت های این استان در حوزه کشاورزی است.

به گفته وی، به دلیل نیم قرن بهره برداری نامتوازن مشکلاتی برای کشاورزی قزوین حادث شده که باید با تدبیر و تمهیدات ویژه آنها را از میان ببریم.

وی اظهار داشت: روش های جدید تامین مالی، یکپارچه سازی مدیریت آب و سیاست های ویژه ابلاغی از جمله در رفع تداخلات و اصلاح الگوی کشت از جمله مواردی هستند که با تکیه بر آنها می توانیم احیای دشت قزوین را عملیاتی کنیم.

عطایی به موفقیت های کشاورزی قزوین طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: قزوین در حوزه کشت قراردادی، خرید تضمینی مرغ از مرغداران، پیشبرد اهداف تعیین شده در حوزه آرد و نان قزوین در سطح ملی پیشتاز بوده و در رفع تداخلات اراضی و حدنگاری که به تثبیت مالکیت اراضی و کشاورزی پایدار و جلوگیری از خرد شدن اراضی کمک می کند نیز رتبه نخست را دارد.

در این نشست که با حضور وزیر جهاد کشاورزی همراه بود گزارشی از اجرای طرح حدنگار در اراضی کشاورزی استان قزوین ارایه و اعلام شد که کار تولید نقشه کاداستر در سه شهرستان آبیک، البرز و بویین زهرا با مساحت بیش از ۲۵۰ هزار هکتار به پایان رسیده است.

در این نشست همچنین اعلام شد به طور میانگین هر هفته ۲ پلاک از اراضی قزوین رفع تداخل می شود و قرار است پرونده رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات این استان تا سال آینده بسته شود تا زمینه صدور اسناد تک برکی مالکیت به کشاورزان قزوینی فراهم شود.

رونمایی از صدور اسناد مالکیت برای چهار هزار اراضی کشاورزی و تشکیل قرارگاه صدور اسناد و حفظ کاربری و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی با هدف آخرین اقدامات رفع تداخل اراضی و حدنگاری از جمله برنامه سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان قزوین است.

استان قزوین با ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha