استاندار گلستان: مقدمات جابجایی سایت پسماند زباله آزادشهر در حال انجام است

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان با بیان اینکه جانمایی سایت پسماند زباله آزادشهر از ابتدا کار غلطی و بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی بود گفت: جابجایی این سایت، مطالبه به‌حق مردم است و با انجام مقدمات اولیه، این کار تا پایان دولت انجام خواهد شد.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز جمعه در جمع نمازگزاران آزادشهر اظهار کرد: ۲ برنامه کاری برای سایت پسماند زباله آزادشهر در نظر گرفته شده که برنامه مداخله‌ای و کاهش آسیب و انجام اقدامات لازم برای بهبود وضعیت موجود درحال انجام است.

زنگانه، حفر چاه پایش، فنس‌کشی، درخت‌کاری، نصب دستگاه زباله‌سوز و راه‌اندازی خط جدید پردازش زباله و تصفیه خانه شیرابه را از جمله اقدامات مداخله‌ای برای سایت پسماند زباله آزادشهر برشمرد و ادامه‌ داد: مطالعات علمی مکان جدید دفن زباله شرق گلستان درحال انجام است که پس از نهایی‌شدن و تامین منابع مالی مورد نیاز در کوتاهترین زمان عملیاتی خواهد شد.

استاندار گلستان همچنین با تشریح برخی اقدامات یکساله دولت سیزدهم در این استان گفت: مجموع اقدامات انجام شده سبب تحول در این استان شمالی شد.

زنگانه به سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان اشاره کرد و یادآور شد: در این سفر مصوبات خوبی برای پیشرفت و توسعه گلستان و رفع کمبودها و عقب ماندگی زیرساختی استان تصویب شد که ۶۸۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۶۲۱ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات رونق تولید و اشتغال سهم آزادشهر بوده است.

زنگانه همچنین گفت که همه تلاش دولت و مدیران گلستان ارتقای میانگین درآمد سرانه این استان در افق ۱۴۰۴ به متوسط کشوری است که با راه اندازی پروژه پتروشیمی این استان با ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اقدام خوبی در این جهت انجام می شود.

وی از انتقاد سازنده نخبگان و فعالان سیاسی و اقتصادی و اجتماعی حمایت کرد و گفت: انتقادها باید منصفانه و همراه با پیشنهاد سازنده باشد.

وی افزود: ۲ هفته بعد از سفر رئیس جمهور هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی به گلستان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام اختصاص یافت که نسبت به سفرهای مشابه در دیگر استان‌ها کم سابقه بود.

زنگانه ادامه داد: در یک سال گذشته و در مجموع منابع مختلف اعتباری تخصیص یافته به گلستان ۱۹۳ درصد رشد داشتیم که بی سابقه است.

استاندار گلستان از تفویض اختیار به فرمانداران برای نظارت بر هزینه‌کرد صحیح تسهیلات اقتصادی و اشتغالزایی و منابع تبصره ای ۱۶ و ۱۸ خبر داد و بیان داشت: همه این اقدامات در راستای تمرکززدایی اختیارات صورت گرفته و فرمانداران باید برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی تلاش کنند.

وی همچنین از کار و تلاش جهادی مدیران در دولت سیزدهم برای خدمت بی منت به مردم و جبران عقب‌ ماندگی زیرساختی گلستان خبر داد و گفت: حفظ وحدت، اتحاد بین اقدام و مذاهب و همه گروه‌های سیاسی و اجتماعی لازمه تحقق اهداف دولت و پیشرفت و توسعه گلستان است.

استاندار گلستان: مقدمات جابجایی سایت پسماند زباله آزادشهر در حال انجام است

زنگانه گفت: اختلاف و تفرقه و سیاسی بازی عامل عقب‌ ماندگی گلستان است و باید اندک افرادی که در استان چنین کارهایی را انجام می‌دهند را به مسیر درست هدایت کرد.

استاندار گلستان همچنین از مردم، مسوولان و کشاورزان خواست برای مقابله با تنش آبی در استان با نقض‌کنندگان قانون و حفر چاه و ساخت آب‌بندان غیرمجاز برخورد کرده و از کشت محصولات با نیاز آبی بالا بشدت پرهیز کنند زیرا با ادامه روند فعلی حیات ۲ میلیون نفر از اهالی گلستان را در آینده با مشکل مواجهه خواهند کرد.

همچنین در پایان نمازجمعه آزادشهر میز خدمت استاندار گلستان و مدیران کل استان برای پاسخ به مطالبات و درخواست های مردن این شهرستان برپا شد.

شهرستان آزادشهر با افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha