۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84993149
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پروژه‌های عمرانی ملایر با ۶ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: مجموع اعتبارات برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان ۶ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلفی همچون صنعت، راهداری، راهسازی، آب و فاضلاب و برق است.

"سلمان اسماعیلی" روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این اعتبارات شامل ۱۳۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب استانی در سال‌جاری، یک‌هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان مصوبات سفر رییس جمهور به استان همدان و حدود چهار هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی است.

وی ادامه داد: با اختصاص مناسب اعتبارات، عبور از فصل سرما و شتاب گرفتن اجرای پروژه‌های عمرانی، ملایر به کارگاه بزرگ عمرانی در حوزه‌های مختلف تبدیل می شود.

فرماندار ویژه ملایر افزود: برای تمامی شهرها و روستاهای این شهرستان حداقل یک پروژه عمرانی تعریف شده است که با اجرای آنها، مردم طعم شیرین خدمت را در دولت مردمی سیزدهم خواهند چشید.

اسماعیلی توجه به روستاها را از شاخص‌های مهم دولت در اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و ادامه داد: این شهرستان با ۲۰۸ روستای دارای سکنه نیازمند اجرای بهسازی و به‌روزرسانی طرح‌های هادی در برخی از روستاها است که برای آنها اعتبارات خوبی با رعایت اولویت‌ها و سرانه جمعیتی مصوب شده است.

وی با بیان اینکه ملایر در منطقه بحرانی ممنوعه از نظر منابع آبی قرار دارد، یادآور شد: یک چهارم قنات های استان با ۶۲۱ رشته قنات در این شهرستان قرار دارد که ۵۰ میلیارد تومان برای بهسازی آنها سرمایه‌گذاری شده است که بخشی اجرا و در آغاز فصل عملیات اجرایی مابقی عملیاتی خواهد شد.

الحاق ۶۰۰ هکتار زمین به شهر ملایر برای اجرای طرح ملی مسکن

معاون استاندار همدان اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بزرگترین پروژه عمرانی ملایر عنوان کرد و گفت: با فراخوان اجرای این طرح، ۲۰ هزار نفر در این شهرستان ثبت‌نام کردند که هفت هزار و ۳۰۰ نفر واجد صلاحیت هستند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های ویژه استاندار همدان برخی از تجربیات تلخ گذشته در اجرای طرح مسکن تکرار نمی شود، افزود: الحاق ۶۰۰ هکتار زمین به شهر ملایر در دستور کار قرار گرفت که یک‌چهارم به وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتاری شهر ملایر اضافه و شهر بزرگتر می‌شود.

وی تاکید کرد: زمین رایگان و تسهیلات ساخت مسکن در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا احداث هفت هزار واحد مسکونی عملیاتی شود و این بزرگترین هدیه دولت سیزدهم به مردم ملایر است.

پروژه‌های عمرانی ملایر با ۶ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است

فرماندار ویژه ملایر مبنای مصوبات سفر رییس جمهور به استان همدان را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان و بیان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمامی همچون شبکه فاضلاب ملایر، مسکن و شهرسازی و بخشی از محورهای ارتباطی در این سفر در دستور کار قرار گرفت.

اجرای نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی؛ دستاورد سفر استانی رییس جمهور برای ملایر

اسماعیلی با بیان اینکه در سفر استانی رییس جمهور هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان برای شهرستان ملایر مصوب شد، یادآور شد: اختصاص این اعتبارات برای اتمام اصلی‌ترین پروژه‌های نیمه‌کاره در این شهرستان آغاز شده و ظرف سه سال پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از چند سال وقفه، در سفر استانی رییس جمهور مصوب شد نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر توسط وزارت نیرو با ۲۵۰ میلیون یورو معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عملیاتی شود.

معاون استاندار همدان افزود: در حال حاضر عملیات مقدماتی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی همچون اجرای راه دسترسی و دیوارکشی آن شروع شده است و طی چند سال آینده وارد مدار می‌شود که مبنای تحول بزرگی در حوزه خدمات و توسعه اقتصادی ملایر خواهد شد.

اسماعیلی احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر توسط وزارت بهداشت و درمان را از دیگر مصوبات سفر استانی رییس جمهور عنوان کرد و گفت: ۱۷ هکتار زمین برای احداث این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۲ بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر در ردیف بودجه قرار گیرد و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

رونمایی از اولین نسخه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر

فرماندار ویژه ملایر در ادامه از اجرای طرح تحول اقتصادی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: تاکنون منتظر مراجعه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به ملایر بودیم که در پیچ و خم استعلامات و مصوبات معطل می‌ماندند.

اسماعیلی ادامه داد: در همین راستا برای نخستین بار در تاریخ این شهرستان طرح تحول اقتصادی با شکل گیری قرارگاه رقم خورد که به جای انتظار برای مراجعه سرمایه‌گذاران، مدیران به سمت فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران می‌روند.

وی اضافه کرد: در این قرارگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چهار پیشران اقتصادی گردشگری، کشاورزی، مسکن و صنعت، معدن و تجارت تعریف شد و برای هر کدام از حوزه‌ها کمیته مرتبط شکل گرفت.

فرماندار ویژه ملایر گفت: پس از چند ماه فرصت‌های‌ سرمایه‌گذاری این شهرستان لیست و فهرست شده و بزودی در قالب کتابچه و جزوه به مردم اطلاع رسانی می شود.

دهه فجر؛ آغاز عملیات اجرایی نخستین واحد پرتونگاری میوه‌ها در ملایر

اسماعیلی حوزه کشاورزی را با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و سایر مزیت‌های رقابتی، یکی از اولویت‌های مهم این شهرستان عنوان و بیان کرد: بیشترین حجم ایجاد اشتغال، گردش مالی و سرانه صادرات مربوط به انگور و کشمش است که ملایر رتبه نخست صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، نظام تولید انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث کشاورزی جهان در فائو ثبت شده است اما سالهاست شاهد تغییرات محسوس و به روزرسانی متناسب با نیاز روز بازار دنیا در حوزه انگور و کشمش نیستیم که ایجاد واحدهای کنسانتره‌سازی و پرتودهی از مهمترین اقدامات در این حوزه به شمار می‌رود که پیوست‌های اقتصادی دارد.

معاون استاندار همدان ادامه داد: در همین رابطه دهه فجر امسال عملیات اجرایی نخستین واحد پرتونگاری میوه‌ها در این شهرستان آغاز می‌شود که تحول قابل توجه و چشمگیری در حوزه انگور و کشمش ایجاد خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به تشکیل قرارگاه تحول اقتصادی ملایر، از همه مردم، نخبگان، علاقه مندان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران دعوت کرد: با مشارکت در تحول اقتصادی، سرمایه‌گذاری و انتقال دانش و فناوری، به هر شکلی می‌توانند در پیشرفت اقتصادی این شهرستان ما را یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha