هشدار سطح نارنجی؛ خلیج فارس مواج می‌شود

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷
کد خبر: 84993629
هشدار سطح نارنجی؛ خلیج فارس مواج می‌شود

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی سازمان هواشناسی هرمزگان ضمن هشدار سطح نارنجی هواشناسی دریایی گفت: پیش از ظهر چهارشنبه تا صبح جمعه هفته جاری تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌شود.

کیانوش عارفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزش باد نعشی شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دور از ساحل در این مدت به حداکثر ۲ متر بر ساعت می رسد.

وی بیان کرد: وزش باد موجب خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمال نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها دریایی و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی می‌شود که توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها در بنادر استان انجام شود.

معاون فنی سازمان هواشناسی هرمزگان یادآور شد: همچنین از فردا سه شنبه تا چهارشنبه با توجه به ناپایداری های جوی و دریایی رگبار باران و رعد و برق در استان پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است، سازمان مدیریت بحران کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به مخاطرات وضعیت سطح نارنجی (هواشناسی) در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان هشدار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha