مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان کمبود دارو ندارند

سمنان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: وضعیت مناطق زیر پوشش این دانشگاه از لحاظ تامین دارو و سرم مطلوب است و در این زمینه کمبودی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران قدس روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان ابراز داشت: برهه‌ای از زمان کمبود داروهای اختصاصی، شربت‌های سوسپانسیون و تب‌بر و سرم در کشور و استان سمنان رخ داد که اکنون وضعیت بهبود یافت و کمبود دارو وجود ندارد.

مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان کمبود دارو ندارند

وی ادامه داد: در شرایط عادی۲ تا هفت درصد همیشه کمبود دارو وجود دارد، چرا که همه‌ داروخانه‌ها دارای داروهای تخصصی نیستند.

وی بیان کرد: داروخانه‌های استان سمنان بر پایه نظارت‌های انجام شده جزو پاک‌ترین سامانه داروخانه‌ای در کشور هستند، چرا که انباشت دارویی ندارند.

قدس اظهار داشت: داروخانه‌ها و ۶ کارخانه داروسازی در استان سمنان به صورت دوره‌ای توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نظارت و بازرسی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: ۴۸۰ هزار نفر در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه (شهرستانهای سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، آرادان و سرخه) ساکن هستند و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی با اهتمام ویژه از سوی دانشگاه علوم پزشکی در این مناطق پیگیری می‌شود.

مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان کمبود دارو ندارند

سعید️ صادقی مقدم رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان هم با قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه و شبانه‌روزی مجموعه کادر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان به خصوص در دوران شیوع کرونا، آمادگی ایرنا را برای تعامل بیش از پیش با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اعلام کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تأسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha