مهدیشهر تنها شهرستان زرد کرونایی استان سمنان است

سمنان- ایرنا- طبق اعلام تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان سمنان سراسر در وضعیت آبی قرار دارد و فقط مهدیشهر شهرستان زرد کرونایی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در رنگ‌بندی قبلی کرونایی کشور، استان سمنان سراسر آبی کرونایی بود و زردشدن وضعیت شهرستان مهدیشهر تنها تغییر در رنگ‌بندی جدید است.

براساس آخرین نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته‌های گذشته صفر است. تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از یک به سه شهر رسید.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد به ۷۶ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی به ۳۶۹ شهر افزایش یافت.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند، با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha