۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱:۴۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84994004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: غرب رویکرد فرصت طلبانه درباره کمک‌های فرامرزی به سوریه را ادامه می‌دهد

نیویورک- ایرنا- سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل از کشورهای غربی انتقاد کرد و گفت که این کشورها رویکرد فرصت طلبانه خود را درباره مکانیسم کمک‌های فرامرزی به سوریه ادامه می‌دهند.

واسیلی نبنزیا، سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در شورای امنیت سازمان ملل گفت: روسیه تنها با تغییر رویکرد غرب با تمدید مکانیسم کمک فرامرزی سوریه موافقت می کند.

وی تصریح کرد: روسیه تنها در صورت تغییر رویکرد کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل در مورد مفاد کمک‌های بشردوستانه در سوریه، با تمدید سازوکار کمک های فرامرزی موافقت خواهد کرد.

نبنزیا ادامه داد: همه باید این مساله را درک کنند که در مورد تمدید مکانیسم فرامرزی کمک به سوریه هیچ بحثی صورت نخواهد گرفت. انتظارات برای تمدید دوباره این مکانیسم به مدت شش ماه، تنها در صورتی محقق می شود که دیدگاه و رویکرد به مفاد کمک های بشردوستانه در سوریه به طور اساسی تغییر کند.

سفیر روسیه اعلام کرد که درحال حاضر کشورهای غربی رویکرد فرصت طلبانه خود در خصوص مکانیسم کمک های فرامرزی به سوریه را ادامه می دهند.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل در نشست امروز دوشنبه خود به وقت محلی در نیویورک، به اتفاق آرا با تمدید ۶ ماهه باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی سوریه برای ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه از طریق ترکیه موافقت کرد.

قطعنامه ۲۶۴۲ شورای امنیت سازمان ملل از دبیرکل می خواهد که گزارش ویژه ای در مورد نیازهای بشردوستانه در سوریه ارائه کند. این گزارش باید شامل روندهای کلی مربوط به عملیات امن و بدون مانع سازمان ملل، پروژه های بازیابی اولیه، و اطلاعات دقیق در مورد کمک های بشردوستانه ارائه شده از طریق عملیات فرامرزی مرزی بشردوستانه سازمان ملل، از جمله شفافیت، سازوکار توزیع، تعداد ذینفعان، شرکای عملیاتی، مکان های تحویل کمک و حجم و ماهیت اقلام تحویل شده باشد.

قطعنامه همچنین تشکیل یک گفتگوی تعاملی غیررسمی شورای امنیت را به منظور بررسی و پیگیری منظم اجرای این قطعنامه، از جمله پیشرفت در پروژه‌های بازیابی اولیه، تشویق می‌کند که از طریق این سازوکار، شورا می‌تواند پیشرفت در اجرای مؤثر و متوازن قطعنامه را رصد کند.

سازمان ملل معتقد است: هیچ جایگزینی برای راه حل کمک های فرامرزی در سوریه وجود ندارد. مجوز کمک فرامرزی برای ادامه عملیات های سازمان ملل در سوریه، بسیار حیاتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha