مشارکت بانوان داوطلب اهدای خون در خراسان رضوی ۱۰ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: مشارکت بانوان داوطلب اهدای خون در این استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

دکتر محمد شریف الحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۳۲۶ بانو در استان خراسان رضوی، خون خود را اهدا کرده اند.

وی با اشاره به افزایش میزان اهدای خون در خراسان رضوی طی ۹ ماهه سال جاری گفت: در این مدت ۱۴۹ هزار و ۷۸۹ داوطلب به پایگاههای اهدای خون استان مراجعه کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

شریف الحسینی افزود: از این تعداد ۱۱۳ هزار و ۵۵ داوطلب موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد پنج درصدی داشته است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: طبق بررسی های انجام شده، اهدا کنندگان مستمر ۵۴ درصد از اهداکنندگان خون در این استان طی سال جاری را تشکیل می دهند، ۳۰ درصد اهدا کننده با سابقه و ۱۶ درصد اهداکنندگان بار اولی هستند.

به گفته وی، میزان اهدکنندگان بار اولی در استان خراسان رضوی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

شریف الحسینی خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته با توجه به سرما و برودت هوا میزان مراجعه داوطلبان به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی کاهش یافته که این امر سبب افت ذخایر خونی استان شده است و تامین خون بیماران، مشارکت همه جانبه عموم مردم را می‌طلبد.

اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۲ بیمارستان در این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha