۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84996919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوانان نقش مهمی در توسعه هنرهای تجسمی دارند

۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۴
کد خبر: 84996919
جوانان نقش مهمی در توسعه هنرهای تجسمی دارند

کاشان - ایرنا - معاون هنری حوزه هنری گفت:جوانان نقش مهمی در توسعه هنرهای تجسمی به ویژه در حوزه های دینی و ملی دارند.

به گزارش ایرنا،علی فروزانفر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از رویداد ملی هنری شهید اردهال در کاشان، به خبرنگاران افزود: کارگاهی که با عنوان رویداد شهید اردهال در کاشان پیرامون ادای دین اصحاب هنر، طراحان گرافیک، فعالان حوزه تجسمی و خطاط‌ها در مورد شخصیت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) شکل گرفته یکی از کارهای هنری و رویدادهای ارزشمند در حال برگزاری در این روزها است.
وی اظهار کرد: آثار تولیدی در رویداد ملی هنری شهید اردهال از کارهای قوی است که حد نصاب کیفی بالایی دارد.
معاون هنری حوزه هنری گفت: ایده‌ها در رویداد هنری ملی شهید اردهال در کاشان، خلاقانه و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف خط، پوستر، صنایع دستی، کتیبه، نقاشی خط و تایپو گرافی از نظر مباحث تکنیکی حتی قبل از نهایی شدن بسیار قوی، خوب و ارزشمند است.
فروزانفر افزود: کاشان در طول تاریخ به عنوان یکی از قطب های عرضه هنر در سطح کشور است، سطح کیفی استادان این دوره بالاست.
وی اظهار کرد:مجموعه حوزه هنری کاشان با برگزاری این رویداد گام نخست وقوع اتفاقی بزرگ را طی کرده که انتظار می رود تداوم یابد. معاون هنری حوزه هنری بیان کرد: اگر چه در ۲۰ سال گذشته کارهای دستی و ترسیمی از جمله نقاشی‌های روی بوم، محوریت هنرهای تجسمی را داشتند اما امروز محور هنرهای تجسمی از طریق سیستم های رایانه‌ای، هوشمند و الکترونیک با نام گرافیک، پوست، خط و نقاشی خط و سایر بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی ترسیم می‌شود.
فروزانفر گفت: شهر کاشان در عرصه های مختلف هنر نه تنها از سطح ملی و بین المللی عقب نیست بلکه با توجه به کیفیت آثار تولیدی در رویداد هنری ملی شهید اردهال همطراز هنرمندان کشور خودنمایی می‌کند.
نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال به همت حوزه هنری، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ، اداره تبلیغات اسلامی، موکب علی ابن باقر علیه السلام و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به مدت سه روز در روزهای از ۲۰ تا ۲۲ دیماه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در حال برگزاری است.
سلطانعلی فرزند بلافصل امام باقر(ع) و از امامزادگان لازم العظیم است که در سال 113 هجری در اوایل قرن دوم هجری با مسئولیت نائب خاص امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) به میزبانی اهالی منطقه فین کاشان و روستای خاوه اردهال در دوران حکومت هشام بن عبدالملک (105- 125) وارد ایران در منطقه فین کاشان شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha