امام جمعه قشم: سیره حضرت زهرا (س) بهترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی جامعه را می‌توان با الگو قرار دادن حضرت صدیقه طاهره (س) علاج کرد، گفت: سیره حضرت زهرا (س) بهترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که گاهی خانواده‌ها، همسران و فرزندان یک جامعه دچار آن می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی روز جمعه همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه رفتار، گفتار و کردار حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه ما الگو است، افزود: وجود نازنین قطب عالم امکان، حضرت بقیه الله الاعظم امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می فرمایند، فاطمه دختر رسول خدا (ص) برای من سرمشق و الگویی نیکوست.

وی تصریح کرد: خدای منان حضرت صدیقه طاهره (س) را به عنوان یک نعمت بزرگ برای عالم قرار داده است که در همه زمینه های روحی و جسمانی، جسم و روح عالم را مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام حاجبی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) در ۲ بعد همسر داری یعنی زن بودن و فرزند داری یعنی مادر بودن الگوی همه زنان و مادران است.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه نعمت زن و مادر بودن را در جامعه باید بزرگ بشماریم، گفت: زن و مادر بودن از نعمت های بزرگ الهی و از توفیقاتی است که خداوند منان به بانوان گرامی عنایت کرده است.

حجت‌ الاسلام حاجبی توضیح داد: حضرت علی (ع) بعد از شهادت حضرت زهرا (س) در بیانی اشاره دارند که حضرت زهرا (س) چیزی از من نخواستند که من نتوانم آن را تهیه کنم؛ یعنی شرافت و عزت همسرش برای ایشان از هر چیزی بالاتر بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) سخت های زندگی را تحمل می کرد اما با پدرش، همسرش، فرزندانش، همسایه ها و اطرافیان مهربان بود، افزود: وجود نازنین ایشان سختی های زندگی را بهانه ای برای بد رفتاری با همسر و فرزندانش قرار نمی دادند بلکه سختی های ظاهری زندگی را برای کمال قرار می دادند، یعنی در مقابل آنها صبر را ترویج می کردند.

امام جمعه قشم اظهار داشت: جامعه امروز نیاز به این دارد که حضرت صدیقه طاهره (س) را از این زاویه نگاه کند، با دیدی که اگر اندک سختی های در عالم است باید سبب رشد و کمال و نه دل زدگی و آسیب برای خانواده باشد.

حجت‌ الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه امامین انقلاب هر ۲ سیره صدیقه طاهره (س) را ترویج می دادند، افزود: همسر داری و ولایت مداری، فرزند داری و فرزند پروری باید در سیره حضرت صدیقه طاهره (س) دیده شود، اینها است که می تواند یک الگوی جامع برای زنان، همسران و مادران جامعه باشد و باید بدانیم که اگر تک تک خانواده ها اینگونه شدند، جامعه هم جامعه ای فاطمی می شود.

امروز جمعه۲۳ دی‌ماه همزمان با ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن است و ۲۳ تا ۲۹ دی‌ماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام زن و مادر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط