کمک داور ویدئویی واجب‎‌تر از نان شب برای فوتبال ایران

تهران- ایرنا- سوت‌های جنجالی داوران در لیگ برتر و جام حذفی که آخرین مورد آن بازی دیروز استقلال و تراکتور بود، تسریع در استفاده از کمک داور ویدئویی را در فوتبال ایران ضروری‌تر از هر زمانی کرده است.

به گزارش ایرنا، صحنه‌های مشکوک داوری در فوتبال ایران تمامی ندارد، چه در مسابقات لیگ برتر و چه در روزهای اخیر در جام حذفی، برخی سوت‌های داوارن سبب شده تا دیدارها به جنجال کشیده شود و حواشی زیادی به وجود بیاید.

بازی استقلال و تراکتور در جام حذفی که عصر پنجشنبه در استادیوم آزادی برگزار شد، یکی از آخرین مسابقاتی بود که گرفتن دو پنالتی به سود آبی پوشان حاشیه‌هایی را به دنبال داشت و علاوه بر درگیری مربیان با داور، کار به مصاحبه‌های تند و بیانیه نویسی هم کشید تا جایی که مالک باشگاه تراکتور در یک مصاحبه تند مدعی شد که «این برد را کاملا به استقلال هدیه دادند. غیرممکن بود که ما امروز بازی را ببریم.»

سرمربی و بازیکنان تراکتور هم به شدت در مصاحبه‌های پس از مسابقه از داوری انتقاد کردند و معتقد بودند استقلالی‌ها بردشان را مدیون سوت‌های کوپال ناظمی هستند!

کمک داور ویدئویی واجب‎تر از نان شب برای فوتبال ایران

البته باشگاه استقلال هم در کمترین زمان، پاسخ مالک تراکتور و کادر فنی این تیم را داد و در بیانیه‌ای نوشت: سرمربی، اعضای کادر فنی و برخی از بازیکنان تراکتور دست به طرح ادعاهای نادرست و غیرمنطقی در خصوص داوری این دیدار زدند و مدعی شدند که اشتباهات داوری در نتیجه نهایی مؤثر بوده است، با این حال، نظرات کارشناسان شناخته‌شده و مطرح داوری خلاف این ادعاها را نشان می‌دهد.

البته چنین حواشی و صحبت‌هایی در فوتبال ایران تازگی ندارد و در همین فصل جاری لیگ برتر بارها شاهد بوده‌ایم که در هفته‌های مختلف، تیم‌ها به اشتباهات داوری معترض بوده‌اند و از ضایع شدن حق‌شان گلایه کرده‌اند.

با توجه به این اتفاقات و حاشیه‌های به وجود آمده، جای خالی کمک داور ویدئویی برای جبران خطای احتمالی داور بیشتر از هر زمانی در فوتبال ایران احساس می‌شود. یک تکنولوژی‌ که از ۵ سال پیش به صورت رسمی در فوتبال دنیا استفاده می‌شود اما در کشورمان هنوز زیرساخت‌های ورود وی ای آر فراهم نشده و با وجود وعده‌های زیادی که مسئولان فدراسیون فوتبال در دوره‌های مختلف داده‌اند اما همچنان فوتبال ایران محروم از کمک داور ویدئویی است.

در تازه‌ترین وعده، مهدی تاج ابتدای هفته اعلام کرد که رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر با کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود، وعده‌ای که البته باید منتظر بمانیم که برخلاف قول‌های قبلی محقق می‌‎شود یا نه.

با این حال با توجه به بالا رفتن اشتباهات تاثیرگذار داوری در فصل جاری لیگ و برای جلوگیری از ضایع شدن حق تیم‌ها، ضرورت استفاده هر چه سریعتر از کمک داور ویدئویی برای فوتبال ایران باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فدراسیون فوتبال باشد تا جنجال‌های داوری در رقابت‌ها به حداقل برسد و دیگر مانند بازی روز پنجشنبه استقلال و تراکتور در یک شانزدهم نهایی جام حذفی شاهد اتهام‌زنی طرفین به یکدیگر به دلیل سوت‌های داور نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha