۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84997530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از بحران قطع گاز در بجستان خراسان رضوی نیازمند همراهی مردم است

گناباد-ایرنا- فرماندار بجستان گفت: جلوگیری از بحران قطع گاز در مناطق شهری و روستایی این شهرستان نیازمند همکاری بیشتر مردم و مدیریت مصرف گاز است.

حس حیدری روز جمعه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران بجستان ضمن تاکید بر آماده‌باش دستگاههای اجرایی در زمینه مدیریت و کاهش مصرف گاز برای جلوگیری از بروز بحران احتمالی افزود: اعضای ستاد بحران این شهرستان باید تمهیدات لازم جهت قطع احتمالی گاز را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سرمای کم سابقه هوا و به تبع آن افزایش مصرف گاز مردم با رعایت الگو و مدیریت مصرف از هر گونه مشکل در روند تامین گاز جلوگیری کند و به پویش هر خانه یک اتاق گرم بپیوندند.

فرماندار بجستان با اشاره به تامین سوخت جایگزین و اضطراری (گازوئیل) در مرغداریهای بجستان گفت: جریان گاز مرغداریها و مساجد به جز مسجد جامع بجستان از عصر جمعه قطع شد و مرغداریها باید با سوخت جایگزین که قبل از این تهیه کرده اند نسبت به گرمایش این مکانها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مسجد جامع این شهرستان برای اسکان اضطراری در زمان وقوع هر گونه بحران و حوادث ناشی از آن در نظر گرفته شده است.

حیدری بیان کرد: همچنین برای صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از افت فشار مصرف گاز در بجستان همه نانوایی های مناطق شهری و روستایی این شهرستان به جز چهار نانوایی کشیک عصر جمعه تعطیل شدند.

به دنبال بارش شدید باران و برف و کاهش دمای هوا و یخبندان طی سه روز گذشته ستاد مدیریت بحران شهرستان بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی به حالت آماده باش کامل درآمد.

فرماندار بجستان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: برای ارایه خدمات در بخشهای مختلف به مردم این شهرستان در شرایط بارش شدید برف و یخبندان، ستاد هماهنگی مدیریت بحران علاوه بر سطوح شهرستانی در بخشهای یونسی و مرکزی به مدیریت بخشداران و دستگاههای اجرایی و همچنین در روستاها به مدیریت و نظارت دهیاران در آمادگی کامل برای ارایه خدمات هستند.

حیدری اظهار داشت: برای جلوگیری از یخ‌زدگی منبع اصلی برداشت آب بجستان که در شهر یونسی واقع است، اداره آب و فاضلاب این شهرستان تمهیدات لازم را اتخاذ کرده تا خلل و مشکلی در روند آبرسانی به مردم مناطق شهری و روستایی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: همچنین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بجستان در آمادگی کامل برای ارایه خدمات به مردم در محورهای مواصلاتی در مناطق شهری و روستایی و از جمله چهار روستای کوهستانی این شهرستان است.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha