۷۲ شکارچی غیرقانونی در خراسان رضوی دستگیر شدند

مشهد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:‌ ۷۲ شکارچی غیرمجاز که طی روزهای برف و یخبندان در این استان از شرایط پیش آمده سوء استفاده کرده بودند، با هوشیاری محیط‌بانان محافظ محیط زیست خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شدند.

ابوالفضل شعبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی چهار روز گذشته خراسان رضوی با بارش برف و برودت شدید هوا مواجه بوده است، افزود: این شکارچیان در سرما به شکار پرنده از جمله کبوتر، باقرقره، کبک، چکاوک و غیره مشغول بودند که در حین ارتکاب جرم شناسایی و برای آنان ۲۲ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: از این متخلفان ۸۲ قطعه لاشه پرنده، ۲۵ قبضه سلاح شکاری شامل ۲۵ ساچمه ای و پنج تفنگ بادی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: در طول چهار روز گذشته و وضعیت جوی و سرمای شدید کلیه محیط بانان استان به حالت آماده باش درآمدند و به صورت شبانه روزی اقدام به حفاظت و صیانت گونه های حیات وحش کرده‌اند.

وی با هشدار به شکارچیان غیرمجاز نسبت به برخورد قانونی با آنها از مردم و طبیعت دوستان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را به شماره همراه ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ اطلاع‌رسانی کنند.

۲۰ درصد مساحت ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد، این اداره به ازای هر ۲۵ هزار هکتار یک محیط‌بان دارد و مساحت زیستگاه‌های این استان نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دو زیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha