فرمانداران چهارمحال و بختیاری زمین احداث کتابخانه در مناطق محروم را تامین کنند

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: تمامی فرمانداران شهرستان‌های استان موظف هستند زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه در مناطق محروم را تامین کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز یکشنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان باید پس از تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه در مناطق محروم، آن را به انجمن کتابخانه‌های عمومی استان واگذار کنند.

وی ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را ضروری دانست و افزود: افزایش علاقه‌مندی مردم به کتاب و کتابخوانی در دستور کار مسوولان مرتبط قرار گیرد تا حوزه‌های مختلف توسعه یابد.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه ادارات فرهنگی تا یک هفته دیگر پیشنهادها و طرح‌های خود را برای عملیاتی شدن خدمات جامع فرهنگی کتاب‌محور به جامعه عشایری و مناطق روستایی ارائه دهند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه اجرایی مؤثر در ارتقای شاخص‌های فرهنگی به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه کمک کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای استقرار موقت کتابخانه عمومی نابینایان و کم‌بینایان رودکی شهرکرد پیگیری‌هایی انجام شده است تا بتوان عملیات اجرایی ساخت مکان جدید این کتابخانه را آغاز کرد.

احمد فرهادی تاکید کرد: برای تخصیص زمین به‌منظور راه‌اندازی کتابخانه عمومی در مناطق محروم و روستایی چهارمحال و بختیاری از جمله بازفت کوهرنگ اقداماتی شده است که به‌زودی عملیاتی و اجرایی می‌شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha