تعویض به‌موقع فیلتر از قطعی گاز در خراسان جنوبی جلوگیری کرد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: تعویض به‌موقع فیلتر یکی از اقدامات اساسی نیروهای امدادی شرکت گاز بوده که باعث جلوگیری از قطعی گاز در این استان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رحمان محمودی روز دوشنبه در نشست تشریح وضعیت گازرسانی که با حضور فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی در محل اتاق مدیریت بحران شرکت گاز خراسان جنوبی برگزار شد افزود: فشار گاز برخی شهرهای استان به زیر ۵۰ سی پی آی هم رسید اما گاز قطع نشد در صورتی که برخی شهرهای استان‌های دیگر با فشار بالای ۱۵۰ سی پی آی قطعی گاز داشتند.

وی عنوان کرد: نیروهای شرکت گاز در روزهای اخیر به صورت شبانه‌روزی پای کار بوده و در ایستگاه‌ها با شرایط سخت و سرمای شدید مشغول خدمت‌رسانی هستند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر فشار شبکه گاز استان حداقل اما پایدار است تصریح کرد: به هیچ وجه شبکه‌های گاز را قطع نمی‌کنیم لذا اگر قطع گاز در جایی رخ می‌دهد به خاطر افت فشار است.

وی از کاهش پنج درصدی مصرف گاز استان در ۲۴ ساعت گذشته نیز خبر داد و گفت: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز در شبانه‌روز گذشته مصرف شده اما با وجود کاهش مصرف وضعیت شبکه شکننده است.

محمودی ادامه داد: استان خراسان جنوبی در انتهای شبکه گاز کشور قرار دارد و به‌صورت انشعابی و تک شاخه از شبکه سراسری گاز تغذیه می‌شود.

وی با اشاره به وجود هزار و ۴۹ کیلومتر خط انتقال فشار قوی در خراسان حنوبی گفت: حداقل فشار شبکه گاز باید در شرایط عادی ۴۰۰ سی پی آی باشد در حالی که این فشار در ورودی استان یعنی شهری خضری دشت بیاض ۱۸۵ سی پی آی است و در برخی مناطق از جمله دیهوک شهرستان طبس به ۵۸ و در شهرستان سرایان به ۴۸ کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: کارشناسان و تیم‌های امدادی شرکت گاز به طور مستمر در تلاش هستند تا شهروندان برای تامین گاز خانگی با مشکل رو به رو نشوند.

وی با اشاره به افت فشار شدید شبکه‌های گاز به‌ویژه در غرب استان بیان کرد: اولویت اصلی ما تامین گاز خانگی است و گاز مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، صنایع و اصناف قطع شده است.

محمودی گفت: در راستای پدافند غیرعامل باید خط انتقال گاز از دشتک زابل به خراسان جنوبی را اجرایی کنیم تا علاوه از شمال استان (استان خراسان رضوی) با احداث این خط از جنوب نیز تغذیه شویم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر گاز تزریقی به استان برای بخش خانگی مصرف می‌شود که از هم‌استانی‌ها درخواست داریم مصارف غیرضروری در منازل را به حداقل و صفر برسانند تا پایداری شبکه گاز برای همه مردم به خصوص در مناطق انتهای خط حفظ شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ادامه برودت هوا افزود: انتظار داریم مردم همچنان همراهی‌های لازم را در مدیریت مصرف انرژی به‌ویژه گاز داشته باشند.

جمعی از فعالان رسانه و فضای مجازی استان امروز از مرکز دیسپچینگ شرکت گاز خراسان جنوبی با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی به منظور تشریح وضعیت گازرسانی به مناطق مختلف استان بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha