اهانت به اعتقادات مسلمان به بهانه آزادی، خلاف روح آزادگی است

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: اهانت به اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان به بهانه آزادی، خلاف اصول و روح آزادگی است و بی تفاوتی مسلمانان و آزادگان جهان در قبال اهانت به قرآن مجید گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اهانت شرم آور اخیر و هتک حرمت به کلام وحی را محکوم کرد و افزود: امت اسلام و تمامی آزادیخواهان جهان باید خشم و انزجار خود را نسبت به آمران و مسببان توهین به کلام وحی اعلام کنند و سکوت نسبت به این توهین را کنار بگذارند.

وی اظهار کرد: اینکه افرادی در دنیا به بهانه آزادی بیان به مقدسات مسلمین و قرآن مجید اهانت کنند نه تنها توسط امت اسلام که باید از سوی تمامی جهانیان محکوم شود تا در آینده شاهد تکرار این گونه رفتارهای نسنجیده نباشیم.

نجیمی تاکید کرد: تعلل و کوتاهی در قبال اهانت به ارزش‌های دینی و قرآن مجید موجب سوء استفاده بیشتر و تکرار این خباثت‌ها می شود.

اهانت به اعتقادات مسلمان به بهانه آزادی، خلاف روح آزادگی است

اخیرا یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی، چند روز قبل در اقدامی موهن یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند و او برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

این اقدام اسلام ستیزانه از سوی کشورهای مسلمان به شدت محکوم شد و دولت ها و شهروندان کشورهای ایران، مصر، کویت، امارات متحده عربی، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، ترکیه و برخی تشکل های غیر دولتی مانند الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه و گروه انصارالله نیز در محکومیت این اقدام بیانیه صادر کردند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha