۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۴۸
کد خبر: 85013674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۰ هکتار زمین برای احداث دهکده گردشگری نمین تامین شد

اردبیل - ایرنا - فرماندار نمین گفت: ۱۳۰ هکتار زمین با کاربری مسکونی، فرهنگی و گردشگری برای احداث دهکده گردشگری و واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی آماده و مجوزها و استعلامات اولیه آن اخذ شد.

طیب امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح بزرگ دهکده گردشگری نمین در مرحله انتخاب پیمانکار است و امیدواریم عملیات اجرایی آن تا آخر سال جاری آغاز شود و هزینه احداث آن ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: دهکده گردشگری نمین در مجاورت جنگل و منطقه گردشگری فندقلو ایجاد و به قطب گردشگری نمین و استان اردبیل تبدیل شده و در رونق اقتصاد گردشگری و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: مجموعه گردشگری سوها نمین نیز برای واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی آماده است و در طول استقرار دولت سیزدهم، همه مسیرهای گردشگری شهرستان نمین، آسفالت و برای دسترسی گردشگران تسهیل شده که از آن جمله می‌توان به ۱۱ کیلومتر مسیر دسترسی منطقه گردشگری فندقلو و آبی بیگلو اشاره کرد.

فرماندار نمین همچنین از صدور مجوز اجرای ۳۷ طرح گردشگری در این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: ۱۱ مورد از این طرح‌ها در حال اجراست و هتل سه و چهار ستاره نیز در بین این طرح‌های در حال اجرا قرار دارد.

امینی با اشاره به استقرار نمین در مسیر گردشگری و ارتباطی استان‌های گیلان و اردبیل اظهار کرد: تونل دوم حیران در مسیر یاد شده در نقل و انتقال مسافر و تسهیل ترافیک و ترد نقش مهمی ایفا خواهد کرد و تاکنون ۷۲۰ متر از آن بازگشایی و همه مطالبات پیمانکار طرح پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه برای تکمیل عملیات احداث تونل دوم حیران به یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهارامیدواری کرد این طرح برای شهریورماه ۱۴۰۲ بهره‌برداری شود.

شهرستان نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان‌های اردبیل و گیلان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha