واشنگتن: هرچالشی برای سئول، آمریکا را هم تحت تاثیر قرار می دهد

تهران- ایرنا - وزیر دفاع آمریکا امروز سه شنبه در حالی که بار دیگر بر پایبندی تعهدات آهنین کشورش نسبت به متحد آسیایی تاکید کرد هشدار داد هرآنچه منجر به چالشی برای کره جنوبی و یا آمریکا شود، هر دو متحد را به عنوان یک کل واحد تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا قصد دارد امروز با لی جونگ سوپ همتای خود در سئول دیدار کند و درباره مسائل بازدارندگی در برابر تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وزیر دفاع آمریکا در بخشی از سخنانش به خبرگزاری یونهاپ با عنوان "متحدان آماده درکنار یکدیگر می ایستند" گفت: «تعهدی که آمریکا در قبال کره جنوبی دارد شامل ظرفیت های دفاع موشکی و هسته ای و حضور ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی در این کشور است. بنابراین رقبا و حریفان ما می دانند اگر یکی از دو کشور را دچار چالش کنند در واقع هر دو کشور را به عنوان کلی واحد تحث تاثیر قرار دادند. »

اظهارات لوید آستین در واکنش به سخنان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی درباره نیاز به افزایش تجهیزات هسته ای کشورش و نامیدن کره جنوبی به عنوان دشمنی قطعی در جلسه حزب حاکم این کشور در ماه دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شد.

این دیپلمات آمریکایی هدف سفر خود به کره جنوبی را تحکیم و تقویت همکاری و بحث و تبادل نظر درباره چالش های امنیتی مشترک عنوان کرد و خاطرنشان کرد من اینجا هستم تا بر افزایش تعهدات بازدارندگی برای کره جنوبی تاکید کنم. وی از شراکت سئول-واشنگتن به عنوان یکی از قوی ترین و انعطاف پذیرترین اتحادها در تاریخ یاد کرد و خواستار هشیاری هردو کشور شد.

وزیردفاع آمریکا در پایان سخنانش بر اهمیت تقویت همکاری سه جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی از جمله انجام رزمایش های سه جانبه دفاعی موشک بالستیک و زیردریایی ضد موشکی تاکید کرد و گفت هنگامی که این ۳ کشور در کنار هم باشند، همگی امنیت بیشتری خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha