دیدار و گفت وگوی وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی / کره شمالی محور گفت وگوها

تهران- ایرنا- لوید آستین وزیر دفاع آمریکا عصر سه‌شنبه در سفر به کره جنوبی با لی جونگ سوپ وزیر دفاع این کشور در سئول دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از تارنمای خبری یو پی آی، آستین وزیر دفاع ایالات متحده و لی جونگ سوپ همتای کره جنوبی او در این دیدار توافق کردند که رزمایش‌های نظامی ترکیبی را گسترش و تلاش‌های بازداره خود را برای پاسخ به تهدیدات هسته‌ای و موشکی روزافزون کره شمالی افزایش دهند.

طبق گزارش یونایتد پرس اینترنشنال، آستین و لی در سئول گفت وگوهای دوجانبه‌ای انجام دادند و تداوم تحریکات کره شمالی از جمله پرتاب موشک و حملات اخیر پهپادها را محکوم کردند.

همچنین این دو رئیس دفاعی در بیانیه‌ای مشترک، با تقویت تمرینات و آموزش ترکیبی از جمله تمرینات ترکیبی دوجانبه آتی موافقت کردند.

دیدار و گفت وگوی وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی / کره شمالی محور گفت وگوها

آستین و لی همچنین توافق کردند که اشتراک گذاری اطلاعات و برنامه ریزی مشترک از جمله تمرینات روی میز متمرکز بر سناریوهای هسته‌ای کره شمالی را تقویت کنند.

سفر رئیس پنتاگون به کره جنوبی در حالی انجام می‌شود که واشنگتن به دنبال اطمینان دادن به متحد خود در مورد تعهد بازدارندگی گسترده خود در برابر تهدیدات هسته‌ای همسایه شمالی است.

این تعهد شامل قابلیت‌های متعارف، هسته‌ای و دفاع موشکی آمریکا می‌شود با این حال، در بحبوحه تحریکات کره شمالی، تردیدها در مورد قابلیت اطمینان به اصطلاح چتر هسته‌ای آمریکا بر فراز سئول بیشتر شده است.

در اوایل ماه جاری، یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی این ایده را مطرح کرد که سئول به دنبال استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی آمریکایی یا حتی توسعه سلاح‌های هسته‌ای خود در صورت بدتر شدن وضعیت امنیتی است.

۷۶ درصد از پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی اخیر از ایده تسلیح کره جنوبی حمایت کردند.

با این حال آستین روز سه‌شنبه گفت که واشنگتن و سئول متعهد به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره هستند.

آستین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لی پس از دیدار مشترک گفت که ایالات متحده بر سر تعهدات بازدارندگی گسترده خود قاطعانه می‌ایستد.

دیدار و گفت وگوی وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی / کره شمالی محور گفت وگوها

وی افزود: همچنان که اوضاع تداوم می‌یابد، اتحاد ما به تقویت خود ادامه می‌دهد و ما به دنبال راه‌هایی برای تقویت این بازدارندگی گسترده هستیم.

آستین گفت که استقرار دارایی‌های استراتژیک ایالات متحده همچون جت‌های رادارگریز پیشرفته و ناوهای هواپیمابر در کره جنوبی تداوم خواهد داشت.

طبق این گزارش، روسای دفاعی دو کشور همچنین بر تعهد خود برای تقویت همکاری‌های امنیتی سه جانبه با ژاپن از جمله به اشتراک گذاری بیشتر داده‌های هشدار موشکی تاکید کردند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به تازگی خواستار افزایش تصاعدی زرادخانه هسته‌ای این کشور شده است. او همچنین دستور تولید انبوه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی با بازده پایین‌تر را صادر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha